fredag 30 juli 2010

När olyckan är framme

kommer den två gånger...

Idag tog jag med mamma och moster på tut bingo. Min mamma och moster har väldigt speciell humor och de skrattar glatt åt sina egna skämt. Jag har lite svårt att förstå dem många gånger, eller så är det kanske jag som har konstig humor.

Under bingon kom det ett skämt från mamma som fick min moster att..... håll i er....
kissa på sig!!!!

Jo, det är sant. Hon kissade på sig bak i bilen.
Jag vet inte hur jag ska förklara deras humor så jag låter nog bli. Men de skrattade så mycket så tårarna sprutade och bilen gungade.

En olycka i vår bil alltså!

På vägen hem ringde min man som stod efter vägen med mina försäldrars bil. Han hade varit och fiskat under kvällen och var på väg hem när nästa olycka sker. Han lyckas veja för ett rådjur men ungen efter kör han över. Rådjuret hade dött direkt enligt min make som är jägare. Men det är inte bara, det ska polisanmälas, märkas upp och kontaktas en jägare som måste hämta upp det direkt. Det tog ett tag

Tur att han klarade sig helt, bilen var en annan femma. Men den klarade sig med bara en list som lossnade. Tur får man väl säga.

Till något annat som jag lovade att visa. Vad blev det för färg på de andra skålarna som jag köpte?


Det blev beige eller grön som mamma sa eller grå som maken sa.


Ja, vi säger väl att det är beige/grå/grön då så blir alla nöjda.

Hade tänkt köpa de rosa men kände att det inte passade in i min köksinredning lika. Får se om jag åker och köper två skålar i rosa ändå som jag kan använda till annat. Jag har mycket ljusrosa i vardagsrummet så som godisskål kan de passa.

3 kommentarer:

  1. Ser grå ut i mina ögon, de hade jag köpt, jätte fina verkligen.
    Tur att det gick bra för maken men usch vad jag tycker synd om rådjuret som blev av med sin unge, gör lite ont i hjärtat.
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Ett gott skratt förlänger livet :-)

    SvaraRadera
  3. Alla stolarna ska bli vita, grundade med svart så att inte trät skulle "blöda2 igenom och göra stolarna rosa, det har hänt förr =(
    Snacka om olycka!!!! Hoppas inte karln din tog någon skada mer än chocken då. Ja och din moster, jag skulle både skratta och gråta tror jag =)
    Skålarna är jättefina!! Vilken affär är det?
    Kram Fia

    SvaraRadera