söndag 22 augusti 2010

Höst i vardagsrummet



Varma Söndags eftermiddag


Nu är vardagsrummet på god väg att invigas för hösten/vintern. Jag hade lite ont i magen då jag inte visste om jag skulle trivas med färgerna. Det blev iaf....



Blå, grå ull & lite svart












Kuddarna är sydda av mjölsäckar i forma av kökshanddukar i svart/blå. Det grå ulltyget kommer från Furutorp






Trodde väl aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle plocka in något svart i mitt hem. Men det blev ett litet zinkhus och en kupa på fat i svart. Men sen får det räcka


Jag älskar verkligen fällar av alla slag och har flera hemma i både vitt och grått. När jag besökte Furutorp så köpte jag några meter av det mörk grå ulltyget. Det fick helt enkelt bli fållat i kanterna och slängd över den vita soffan.


Snart ska jag plocka in mina Mårbacka pelargoner. De ska få fortsätta att blomma i mina köksfönster och i sovrummet i höst. Det finns forfarande massor med knoppar som väntar på att slå ut.

Mårbacka kommer jag aldrig att få nog av. Så vackra i sin ljusrosa nyans

5 kommentarer:

  1. Åh Zinkhuset är jättefint!

    SvaraRadera
  2. Kuddarna blev riktigt riktigt snygga!!! Håller med dig om det där med svart, men jag har också ett par saker men de är gamla...
    Ha en bra start på din vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut i soffan med nya kudden och fällen! Jag har också köpt en sådan kökshandduk, smart att sy kudde det blev ju jättefint! Här har det pysslats och donats i uterummet idag. Hann även med att njuta en stund i solen, fast regn just nu dock. Ha en bra vecka!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Jag kommer att göra ett litet uppehåll med min egen blogg men kommer att fortsätta att läsa din :-) Kanske jag återkommer under annat namn igen.

    Kram
    Filippas vita

    SvaraRadera
  5. Supersnygga kuddar, gillade dem jättemycket. Så smidigt att sy kuddar av handdukar.
    Lite svart kan vara snyggt också. Kåpan var så fin så!
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera