fredag 29 oktober 2010

Favorit böcker i köket


Hola soliga fredag!

Idag jobbar maken sista dagen på gamla arbetsplatsen. På måndag väntar det nya jobbet och han längtar verkligen.

Jag passade på att pynta om lite på tavellisten i köket så här på morgonen.










Jag har några favorit böcker som jag gärna bläddrar i och här är några av dem. Dock är det sällan jag bakar ur dem då jag gärna provar på nytt men för det mesta gör om recept till mina egna. Men till julen ska jag faktiskt ta några recept (och försöka att inte göra om dem) ur Svensk vinter & jul boken och göra. Vi får väl se hur det går.

Idag blir det en städ och tvätt dag här hemma. Ikväll kommer vi att få krypa ner i en nybäddad säng som är bland det bästa vi vet.

Jag måste även handla lite och småfåglarna måste få mera mat. Herrejösses vad de äter kokos. Talgoxarna (har jag nu fått lära mig) är grymma att äta mina kokosnötter.

Trevlig fredag på er alla

13 kommentarer:

  1. God förmiddag!

    Åh så sugen jag blev på kakor...inte bra:)

    Ha en go helg!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina lyckönskningar :)
    Vad hemtrevligt det ser ut med böckerna på hyllan. Trevlig helg! Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att gå och småplocka och fixa och greja.Jag städar lite härmed och tvättar.Ska också bädda rent bara så skönt att sova i renbäddad säng!!!!!Önskar dej en mysig fredag rara du.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej vännen önskar dig en skön helg och vilka jättemysiga böcker du har, ger inspiration! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bakböcker du har! Då pärmarna är så fina får de gärna stå framme och inspirera till bakning!

    Här är det soligt och fint också, hoppas att det fina vädret håller i sig över helgen!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  6. Så fint med älsklings böckerna på en sådan fin hylla.
    Städa lugnt, Kram:)

    SvaraRadera
  7. Mina favvosar vad det gäller bakning och mat står med framme, de är ju som tavlor i sig..

    Nytvättade lakan att krypa ner i är ljuvligt..

    Njut av fredagen som är kvar..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Jag kommer gärna och fikar hos dig :O)
    Vad kul att du vill vara med i min utlottning. Ha nu en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Tittar in och önskar dig en skön helg! Nu blev jag sugen på kakor;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Hälsa maken Stoort Lycka Till på nya jobbet!!

    Stoor kramizar till er båda!

    kramizar aka

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Snyggt med fina bakböcker framme på hylla så där.Älskar att titta i vackra böcker,och samlar också på mej bakböcker.Mycket för att titta i och bli inspirerad av.
    Ha en finfin helg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Tänk att det egentligen räcker med att flytta om böckerna lite så ser det genast lite nytt och spännande ut brukar också plocka ombland böckerna ibland för att lura ögat lite ;o), jättefint har du!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  13. Helt klart är det tanken son räknas.
    Alla kan ju inte lämna blod, men du gör säkert massor av andra bra saker för någon annan.

    Så många fina receptböcker du har. Jag blev otroligt sugen på brownies helt plötsligt. ;-)

    Kram britt

    SvaraRadera