onsdag 17 november 2010

Änglavingar


Burr...

Idag är det verkligen isigt ute. Hua!
Härligt att sitta inne i värmen och kika ut i solen, men slippa gå ut mer än till postlådan.

Idag har min änglavingar i XL fått komma fram. De får hänga på det gamla fönstret i köket och jag ber till han där uppe att katterna låter bli dem. De verkar tro att allt dun är fåglar och ska slaktas. Mina minivingar som jag har i granen har de redan tagit några så de minskar varje år. Tur att jag köpte många!









Ni kanske ser att det har kommit upp lite mer julfint idag. Jag kunde inte låta bli när jag rensade på hyllorna i köket. Maileg nissarna och SIA ängeln fick komma fram.

Nu fattas bara några julblommor. Jag har inte en enda än och det är ovanligt. Amaryllisutställningen på Mobackes börjar på fredag och då ska jag köpa några amaryllisar. Hyacinterna får vänta tills de får hem på affären, de är så fruktansvärt dyra på blomsteraffären än.

Har ni fått fram något juligt än?

12 kommentarer:

  1. vilka fantastiskt fina vingar... vackert! Här väntar vi ännu några dagar till, men snart bryter den lös... pyntfrossan! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja idag är det isigt och vackert men tyvärr har vi ingen sol. Jag har faktiskt tagit fram ett par julsaker redan, bl.a. min Nisse. Tycker det är riktigt mysigt och njuter.....
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Änglavingarna såg varma och sköna ut och jag skulle behöva ett par nu som skulle värma mig.
    Det kommer att bli lite svårt att inte ha något rött till jul. Jag såg en sån fin domherre på Åhlens som jag skulle ha köpt annars. Men om man har ljusa neutrala färger kan man börja pynta lite tidigare och utan rött blir det kanske mer harmoni och man tröttnar inte så fort.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jag smyger sakta fram julen ska måla om i köket i helgen sen blir det fullt ös med jul här nästa vecka ;o)
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  5. Så vackert med änglavingarna! Jag har inte en enda julblomma ännu heller men jag längtar tills det blir dags att köpa dem :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Hej!! Härliga vingar och nissarna är ju underbara!! Jag har inte gjort ljustaken själv utan köpt den i en liten gårdsbutik. Men visst borde man kunna göra själv.
    Visst är det härligt att börja julpiffa lite :).
    Ha det så gott!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  7. Åh de är så fina dessa stora änglavingar. Jag har också den lite mindre varianten till granen.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  8. Hej åh vilka fina änglavingar, jag har också kikat på dessa ett tag nu. Ska nog skaffa mig små till granen i år.

    Hmm ja jag har ju en liten minigran inne o i kväll har jag pyntat lite till. Bilder kommer på min blogg :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Hallojsan!
    Ååå så fint du har pyntat. Jag blev så full i skratt när jag läste om dina katter. Mina katter gillar också fjädrar, här kan du läsa ett av mina gamla inlägg http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.com/2010/03/ett-inlagg-som-fastnar.html
    Vad mysigt med Amaryllisutställning, oj vad du kommer att hitta fina sorter där=) Två vita Hyacinter har fått flytta in, längtar efter doften...

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga vingar!!! Såg såna i somras då jag var i Sundsvall, ångrar att jag inte köpte dom! Har inga sett efter det:(
    Joo, nu börjar pyntandet märker man:)))
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. Jösses vad du tänker jul. Jag har inte gjort mer än att handlat en liten julklapp :-)

    Kanske ska jag tänka i termer av jul jag med ....

    SvaraRadera