lördag 4 december 2010

Fåglar i julgranen



Go kväll!

Rödblommig om kinderna har jag nu varvat ner framför Så mycket bättre på TV. Har spenderat dagen på julmarknaden.
När jag kom hem klädde jag den fina granen som vi köpte i början på veckan. Gissa vem som skulle vara med...


Ohhh, granen är klädd med en massa dun.... FÅGLAR!!!

Vänta nu... jag når inte riktigt. Måste prova...

... den andra tassen då. Om jag sträcker mig sååååå... Attans!

Vadå matte? Jag har inte gjort nåt.... (vänta tills inatt du, du är så lättlurad om du inte tror att jag kommer att göra en tidig julgransplundring i år. Du får väl skylla dig själv när du pyntar med en massa fåglar, jag är ju katt!!!)...

Ja, behöver jag säga att vi har bundit fast granen på tre ställen för att lyckas ha den hel i år. Hoppas att vi slipper vakna av en duns och dun över hela huset. Kan berätta att Maileg grisen "Bamsen" fick agera flickvän förra julen till vår äldsta kastrerade kisse (trodde tydligen att det var fritt fram). Mysigt!

13 kommentarer:

  1. Hihihi. Han kommer att plundra. Var så säker! Och dina bountykulor ligger illa till.... Ha en fortsatt trevlig kväll! /L

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med julgranen! Hoppas att den står stadigt nu för lite frestad verkar ju katten vara att undersöka den närmare :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Ja se katter. De är riktiga busar. Vet inte om vi kan ha gran. Mina huligankatter kommer springa upp och ner. Ska iväg till Djuraffären och köpa en spray som gör att de inte vill vara där man sprayat. Det är mitt enda hopp-vill ha Julgran!
    Kram Anna mylovelythings

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag ännu mera sugen på att ta in granen här med, måste bara köpa en först;)
    Jag kan undra hur det går med vår valp i år? Kanske får bli en variant av er, binda fast den;)
    Hoppas natten blir lugn utan ett duns!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Oj oj inatt smäller det och pyntet far över hela golvet. Här tror jag det blir barnbarnet på 10 månader som kommer att sköta plundringen...
    Ha en fin andra advents söndag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Hej !
    Åh,har du klätt granen.Så fin.
    Ja,har ger sej nog inte i första taget,det' ser jag.
    Vår katt har faktiskt också vält granen en gång,med pynt och allt.Ingen trevlig syn.Hoppas din klarar sej,men du har ju satt fast den väl.
    Ha en finfin forsat andra advent.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ha ha... Ja så klart att kissen skall jaga fåglarna i granen ;-) Men jag hoppas ni slipper plocka upp en liggande gran efter jagandet av fåglarna ;-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Lycka till med granen... Stackars grisen... :-)

    Du har något att hämta på min blogg :-)

    Trevlig advent!

    Kram Helena /Franska liljan

    SvaraRadera
  9. Haha visst kan de små liven vara roliga!! Hoppas granen står kvar lika fin i dag. Nu vill jag oxå få in en gran!!!!!

    Superfint pynt i den.
    Ha en toppen 2a advent
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Vilken fin gran ni har, har ni köpt den på Mobackes? Vi kollade också på granar i går när vi var där men de såg inte så fina ut men det kanske kommer in mer.
    Tur som en tok har du också! Vad roligt att få lite tidigar julklappar genom vinsterna, Grattis!
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  11. Sicken rackare - måntro om den står upp fortfarande ;-)

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  12. Hoppas det har gått bra med granen och katterna i natt! Får se hur det går här med både katt, hund och gran. Så mysigt ni hade på julmarknaden! Kanske blir hornen som jag köpte vita idag. Hälsa Maggan att brödet var suveränt gott! Knäcken sparar vi till ikväll. Ha en trevlig 2:a advent.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  13. Hihi, såå sött. Vår ena katt (för flera år sedan) var alltid i granen så den var vi också tvungna att surra fast:)
    Får se hur lillvovven Milla reagerar på granen i år. Får kanske se till att surra i år också:)
    Ha en skön advent!
    Stor Kram Annelei ♥

    SvaraRadera