torsdag 13 januari 2011

Krispigt



Hej!


Visst är det härligt med en krispig bukett tulpaner
Jag tycker att det blir så vårigt inne och jag köpte mig vita. De fick en vit kanna som vas och zinkhuset som jag vann fick inte följa med julen ut i förrådet. Det lyser så härligt på kvällen bredvid tulpanerna.






Nu skulle jag vilja ha lite andra lökar här hemma. Gillar verkligen lökväxter till våren.

Var iväg och skulle köpa mig någon krukväxt men det var så dåligt på blomsteraffären, eller så är det jag som är kinkig. Kom hem tomhänt iaf.

15 kommentarer:

  1. Visst är det fint med vita tulpaner. Det kan man aldrig få nog av :) Trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja,visst är det underbart med krispiga tulpaner!
    Mina zinkhus får också stanna kvar, kan liksom inte komma mig för att plocka bort dem!

    Ha en bra kväll!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja nu frossar man inte tulpaner, men jag är precis som du sugen på pärlhyacinter och krokusar...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Bara så himla fint med vita tullisar.En stoor favvo hös mej.Fin bild.Ha nu en skön kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vad komiskt, jag har gjort ett planerat inlägg för morgondagen som kommer att publiceras på morgonen. Innehåll: en vit kanna med vita tulpaner i... Så det är alltså inte en repris på ditt inlägg, även om det nästan kommer att se så ut. Behöver jag säga att dina bilder var jättefina :)))

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Mmm för vita tulpaner. Vårigt och fint.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  7. Härligt med krispiga tulpaner. Frossar gärna i dem nu efter jul. Då står man ut ännu några veckor... :) Kram!

    SvaraRadera
  8. Mmm...underbart med tulpaner, imon ska minsan ett fång få följa med mig hem!! :)

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  9. Hej ja visst är det härligt med vita tulpaner.
    Jag har också visat mina fina tulpaner idag :)
    Hoppas du hittar nå blommor snart då.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Jag handlade en stor bukett med tullisar idag:) Jag tycker det är "dött" på det mesta i affärerna nu:( Nu när man har en sån längtan att få in våren både i blommor och textilier.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Åh det är så härligt med tulpanerna nu, de är jättefina i din kanna!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  12. Visst är det underbart med tulpaner och i morgon är det tulpanens dag! Må så gott i helgen kram från Maria

    SvaraRadera
  13. Härligt med tulpaner, en favorit:-)

    Ha en skön helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Vita tulpaner är bara bäst!

    SvaraRadera