lördag 9 juli 2011

Blommande blåklint

Hej!

Jag måste visa mina första blommor i köksträdgården som jag har frösått. En mixad påse blåklint med massor av olika färgnyanser. Det är blå, ljusblå, lila, ljuslila, vit, rosa, ljusrosa, violett, vinröda och plommon. Tog in första buketten. Det kommer att bli massor hela sommaren.



Nästa sommar ska jag plantera fler blomfröer. Jag kan meddela att rosenskära är väldigt tacksamma och så fina och kraftiga blommor att så från frö.

Vad har ni för favoritblomma hemma som ni sår från frö?


7 kommentarer:

  1. Vad fina!!

    Jag har faktiskt inte frösått några blommor, däremot planterade jag rosa höstflox i rabatten idag:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Blåklint är ju vår landskapsblomma i Östergötland, så fin :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert med blåklint!
    Jag ångrar så att jag inte sådde rosenskära i år. Jag hade dem i somras och de blev så vackra.

    SvaraRadera
  4. Jag har tidigare inte sått frön. Men i sommar har jag gjort det. Lupiner har jag en förhoppning om att det ska komma fram :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  5. Så kul att se att det växer i landet!
    Jag bor i lägenhet, så jag har inte sått något, men skulle jag sätta frön så skulle det nog bli luktärter iaf. Jättefint med blåklint också!
    Ha en kön fortsättning på helgen, kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så fina blåklint.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Så fint med blåklint, det ska jag försöka så till nästa år. Vi sådde lite blandade blommor i trädgårdslandet, men jag tror att jag har rensat bort en hel del av blommorna.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera