tisdag 5 juli 2011

Trådrullshållare

Hej i solen!

Gårdagen bjöd även på en loppis. Jag hittade ett bord som jag ville ha men det var för stort att få hem i bilen så det fick vara kvar. Ganska bra priser var det också, annars har loppisarna dragit iväg i pris så det är inte alls lika kul att besöka dem längre. Lite tråkigt tycker jag eftersom att det ska vara fynd som man ska göra.

Denna gamla trådrullshållare fick följa med mig hem. Den ska jag ha presentsnören, sidenband och andra snören på som jag använder till pyssel.




Min resa till Ljusdal igår slutade inte lyckligt precis. Efter några affärer så högg det till i ryggen och jag kunde knappt ta mig hem igen. Efter några värktabletter så kom jag tillslut hem.
Efter en mycket vaken natt så blev det ett besök hos läkaren idag. Domen löd: RYGGSKOTT och han skulle sjukskriva mig tre veckor. Men det går ju inte för sig, jag måste/vill ju jobba. Får se hur det går imorgon, men här ska det bitas ihop och jobbas. Jag vet, det är inte alls bra men jag lovar att ta det försiktigt.



12 kommentarer:

  1. Din stackare, ryggskott är inte att leka med. Du gjorde i alla fall ett bra loppis köp.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hejsan

    Hittade hit genom en annan blogg. Vilken mysig blogg du har.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Maken har haft ryggskott ett antal gånger och det har varje gång fixat med hjälp av kiropraktor hoppas att det kanske kan hjälpa dig också. Fast det beror ju självklart på ryggskottet också, alla är ju inte lika.

    Jag måste ge dig beröm för en underbar blogg.

    Ha det bra
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Underbar trådrullshållare, skulle vilja ha den i min presentbod... finns säkert på loppisar. Hoppas din rygg är bättre! Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Stackars ryggen;( inte roligt allt när sådant händer. Ljuvlig trådrulleförvarare du fyndat och vi kan inte annat än hålla med om att priserna stigit rejält på loppis-secondhand och auktioner. Både sorgligt och bra, för saker och ting ökar ju i pris när efterfrågan finns och att handla secondhand är viktigt och nyttigt för vår miljö. Det sorgliga är dock att det ibland är billigare att köpa nytt än vad det är att köpa begagnat och då främjas ju inte alls miljön;( Nepp skärpning på er loppisar det ska finnas chans att fynda...

    Önskar dig en ljuvlig kväll trots ryggont.

    SvaraRadera
  6. Ååh en sån underbar trådrullshållare!! En sån skulle jag vilja ha:)
    Jag har stora problem med min rygg just nu också - har haft i flera veckor - suck! Ta det lugnt annars blir det inte bättre - jag vet.
    Ha det riktigt gott
    Stoor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  7. Nej men då, stackare. Ja då får du ta de försiktigt om du ska jobba. Fint loppisfynd du gjort
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. ajaj, det gjorde ont det,med ryggskott. Krya på dig!
    Vilken fin grej du hittat, och användbar också! Kul! Här har du en shoppaholic till, det är ju så kul att köpa lite nytt (och gammalt) då och då! fast visst har det blivit dyrare på loppis, dom börjar fatta vad folk vill ha!

    SvaraRadera
  9. Fy så trist med ryggskott. Hoppas att det snart ska gå över.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  10. Jättefint trådrulleställ du hittat! Din stackare, fruktansvärt att ha ryggskott. Försök gå till en kiropraktor, de gör iallafall något, en läkare konstaterar bara att man har ryggskott sen gör de inget mer. Jag har haft stora ryggproblem sen ca 25 års ålder. Är opererad för diskbråck mm.
    Var rädd om dig vännen!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  11. Åh nej. Ryggskott är inget kul! Var rädd om dig!

    Trådrullshållaren är alldeles ljuvlig! :)

    Jag önskar dig en härlig onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Ryggont är en bedrövelse! Blev själv transporterad med ambulans o inlagd på sjukhus över pingsthelgen pga akut ryggskott.Med smärtstillande och LAGOM rörelse går det såklart över, men det är inte kul alls...och sällan vill man göra så mycket som när nåt sånt hindrar en!!
    Längesen jag besökte loppis, men nu blev jag lite sugen igen, trådrullshållaren skulle platsa fint hos mig!!
    Krya på dig!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera