fredag 2 september 2011

Kruka som glimmar


Hej härliga Fredag!


Jag sprang på en härlig kruka häromdagen. Jag tror att det egentligen är en ljuslykta men jag ville ha den till min orkidé i köket. Senare blir det kanske en ljuslykta, när det ska tändas en massa ljus inne. Tjuvstartat med ljusen på kvällarna har vi gjort, men jag vill inte ha för mycket redan. Höstvägrar ni vet



Idag är både jag och maken lediga från jobbet och vi ska plocka in förvaringssystemet i gamla tvättstugan. Ny matta, panelskivor på väggen som jag har målat vita, gav ett helt nytt och ljust rum. Där blir det förvaring som heter duga, helt perfekt!
Ikeas förvaringssystem slukar saker enormt och det är en plats alla borde ha i sina hem. Praktiskt och väldigt smart.

Ikväll blir det fredagsmys med ost och kex framför en bra film. Jag är sugen att se Hur många lingon finns det i världen? Ska vara väldigt bra och rolig sägs det.



7 kommentarer:

  1. Riktigt snygg som kruka. Ha en bra helg med mycket sol./Christina

    SvaraRadera
  2. Jag tittade på den filmen förra helgen och den var helt underbar. Jätterbra film så den ska ni absolut titta på

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  3. Jättevacker kruka/lykta.

    Ser fram emot att få se bilder på tvättstugan även här funderas det fram och tillbaka hur tvättstugan kan göras mer mysig att vistas i;)

    Önskar dig en härlig helg
    Annie

    SvaraRadera
  4. Hej ja men den passade ju perfekt som kruka till blomman. Hoppas ni får en mysig kväll, har tyvärr inte sett den filmen.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Snygg! Passade ju perfekt som kruka! Säkert lika fin som lykta sedan. Skönt att vara ledig! Även jag har varit hemma, fast sjukskriven då det är förkylt. Tråkigt! Hoppas jag repar mig till imorgon. Fredagsmyset låter supertrevligt! Något liknande blir här med. Ha en trevlig helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  6. Hihi ja den är det- jag kan oxå intyga;) Gillade den som kruka- men säkert så snygg som lykta oxå! Önskar dig extra mycket fredagsmys just idag!!!! Kram kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du visar bilder på tvättstugan... Snygg blomkruka...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera