onsdag 11 april 2012

Utökning ?




För några dagar sedan upptäckte vi att det börjat röra sig i fågelholken som vi satte upp på muminhuset förra året. Det var meningen att det skulle vara en fin prydnad, för ingen bygger väl i en holk som sitter där tänkte vi. Nu har även hyresgästen petat ut snöret som jag drog in genom hålet på baksidan, det dög nog inte.
Det ska bli riktigt spännande att se om det blir några små knoddar som piper där närmare sommaren. Riktigt roligt isf.







Vi får nog lära dem att bli duktiga att gå på toan också annars kommer nog hela dörren att bli nerbajsad. De har ju förmåga att skita innan de flyger in i huset tyvärr.

Jag har nog fått någon sorts dille på fågelholkar. Tycker de är så fina i inredningen och Tyra har även en i sitt rum (som är en nappgömma). Har hittat två nya på trädgården, så söta. Kommer nog inte att kunna låta bli dem heller:)) Sen vill jag så gärna ha det dära insektshuset på Granngården som fjärilar, humlor, getingar och nyckelpigor bor i.

Tänk vad dagarna flyger iväg. Snart är det lördag och dop. Lillskruttan är förkyld igen och snorar. Så typiskt. Men vi försöker kurera oss och är inne och bakar.
Idag blev en ny sorts kaka för mig, vad det är återkommer jag med efter lördag då jag har insett att flera som ska på dopet är inne och läser här. Då blir det ju inget roligt på lördag. Ni ska få receptet senare...


5 kommentarer:

  1. Vilket söt holk, hoppas det blir smått i den, så kul!
    Jag fastnade oxå för en vit med hjärta som hål, den pryder just nu verandan! =)

    Hoppas lillan är pigg till dopet på lördag!
    Såg supergott ut med dina macaroons!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Men o så söt lekstuga!!! Supergullig. Kul med smått i holken :)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Så kul....och vilket fint hus ni har byggt ;))
    Hoppas förkylningen ger med sig till lördag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig holk. Tänk vad roligt det kommer bli att få följa den lilla nyinflyttade familjen.

    Mums för kakor. Väntar på recept;)

    Önskar en skön kväll och att förkylningen på lilla t släpper.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin holk! Holkarna är så söta, speciellt nu till våren och sommaren :)
    Hoppas att lillan kryar på sig. Ha en skön kväll. Kram Josefine

    SvaraRadera