torsdag 10 maj 2012

Vitaminer



Nu är det sommar för mig. När det finns så goda och härliga frukter att köpa och man kan sitta ute i solen och äta dem. Mogen mango är bland det godaste jag vet. Vår dotter ÄLSKAR frukt även hon och det går ganska mycket här hemma. Men det är bara bra, fullt med vitaminer får vi i oss. Önskar bara att maken var lika duktig att äta nyttigheterna.





Kärnfria vindruvor är det som handlas här, tycker inte om att spotta kärnor. När jag var liten sa fröken på skolan att vi måste spotta ut kärnorna annars växer det i magen på oss. Undrar just varför man hittar på nåt sånt:)

Vill ni ha tips på något gott till er fruktsallad så rekommenderar jag Vanilj Kesella. Mums!

5 kommentarer:

  1. Mums så gott det ser ut!
    Älskar frukt jag med!
    Gillade ditt fruktfat oxå!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Tack för det toppen tipset =) Frukt är gott och att äta dom ute är bäst!
    Hoppas du får en toppen dag! Godmorgon förresten. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket läckert fruktfat...

    Ha en bra helg!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Muma!tackför rara ord hos mig! Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Min svärmor sa alltid ge barnen kärnor det är bra för hjärnan! Och min mamma sa akta dej för kärnor dom fastnar i blindtarmen!!/Lila-Christina

    SvaraRadera