måndag 11 juni 2012

Päron kaffe & saftkalas



Jag började en ny vecka med en kopp kaffe. Köpte på mig några olika smaker och först ut i provsmakningen blev Päronkonjak. Riktigt god och somrig faktiskt. Till det köpte jag några choklad praliner, men de öppnar vi först till fotbollen ikväll. 




Jag har saftat lite nu. Har en spännande saft som står och drar, den presenteras om några dagar. 
Sen skulle det bli den gamla vanliga klassikern, rabarbersaft. Men jag fick en snilleblixt och skulle prova ett nytt recept, nämligen Leilas. Vilken miss.... inte alls lika god som min egen. Så nu är det bara att göra en sats till då för att få till den supergoda rabarbersaften. 


Det är ju nu vi ska passa på att göra saft så vi har hela sommaren. Perfekt att frysa ner i PET flaskor så har man hemmagjord saft läääänge. 

Sänghimmeln som jag visade i myshörnan tidigare kommer från Ikea, för er som ville veta det. 




9 kommentarer:

  1. Härligt med chocklad och så söt mugg.

    SvaraRadera
  2. Inte är det alltid bättre att byta ut sina recept mot andras;)
    Gott att ha mycket saft i förrådet. Visst är dessa sniglar så vidriga. Jag går oxå med en mycket illamående känsla när jag "mördar" dom ska du veta.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. hej..

    berätta gärna hur du gör din goda rabarbersaft, nu blev jag nyfiken..

    elis_ohman@hotmail.com

    // elisabeth

    SvaraRadera
  4. Jag dricker inte saft jo det gör jag och det är hemgjord rabarbersaft :O)Det är underbart gott.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Choklad är underbart gott, kul att testa olika smaker...

    Birgitta :-)

    SvaraRadera
  6. Hej och hallå!
    Har inte haft tid att kommentera men wow vilken lekstuga (för det var det väl det blåa lilla huset på tomten)! Bedårande! Och vilken mysig altan ni har, mysigt med nätet. Och helt underbart familjefoto på er- va fin du är, ja alla tre såklart :)
    Jag brukade köra Leilas recept förut men de två senaste ggr har det blivit ett annat. Brukar även frysa in i istärningspåsar, så får man typ portionsvis :)
    Kraam Helena

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag som tkr att Leilas saft är smarrig.. undrar just vad det är för superrecept du har? Dela gärna med dig!!

    Ha en mysig kväll med fotboll, choklad å kaffe!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  8. Å så gott med rabarbersaft. Jag får ta mig i kragen och göra det också. Blir nyfiken på vad du har för recept...

    Kram, Jenny

    SvaraRadera