söndag 16 september 2012

Fina Färska Fikon Får Framhäva Formen





The F word blev visst rubriken i dagens inlägg. 
Kunde inte motstå dessa ljuvliga fikon på affären tidigare i veckan. De är så fina att att ha i fruktfatet, inte så goda direkt men vad gör det. Säg att ni också brukar köpa någon frukt som är fin trots att den inte är så god:)





Jag har verkligen svårt att motstå vit keramik, framför allt dessa med handtag. Går ju att använda till ALLT...


Helgen har gått i rasande fart som vanligt men vi har fått mycket gjort. Det är rensat ute och istället för att åka några vändor på soptippen har vi skänkt bort sakerna via en fb sida istället. Perfekt!
Båda parter glada och nöjda och det är dessutom mer miljövänligt. Bra på alla punkter alltså. 





5 kommentarer:

  1. Hej de va verkligen fina! Hmm nej de har jag nog inte gjort...

    Kul o göra folk glada o slippa slänga grejer.

    Ha en skön måndag
    Kram Camilla

    ps missa inte min utlottning

    SvaraRadera
  2. Men fikon är väl gott? snygga är de iaf, så du gjorde helt rätt i att köpa dem endast för det ;)
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Verkligen vackra, men även goda tycker jag. I en sallad med ruccola getost och lite parmaskinka, balsamvinäger till, mmmm så gott:))
    Här är jag också i rensartagen, känns som att man vill det på hösten av nån anledning:)
    Ha en fin måndagskväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Fikon är verkligen vackra - både hela och delade.

    Jag köper ganska mkt citron, trots att den inte alltid blir uppäten..

    Ha en fin kväll.
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Snygga fat
    Kul att du fortsätter med din blog
    // Syster yster och jag

    SvaraRadera