fredag 21 september 2012

Iskristall a la ljus





Jag tycker att många blockljus inte brinner så bra eller att de bara brinner i mitten. Jag vet att man ska ha dem tända flera timmar första gången men ibland hjälper inte det heller. 
Dessa ljus är mina favoriter. 




När vi besökte Gekås Ullared för någon månad sedan så köpte jag dessa två blockljus. Gräddvitt och gammelrosa som skiftar lite. De brinner jättebra och se så fina kanterna blir när man eldar. Det ser ut som iskristaller och snöflingor tycker jag. Allt stearin brinner upp och inget går till spillo, lyser upp jättemycket. 

Dessa gånger får man säga ATTANS att jag bara köpte två stycken och har över 70 mil enkel resa till Gekås. Men ni som ska dit eller har närmare, passa på säger jag bara. De fanns i flera färger. 
Själv får jag väl försöka hitta nya sorters blockljus och svära när de inte brinner som jag vill. 

Passar på att önska er en härlig fredag.
Här blir det mys i soffan, god mat, bra bok, filt & tända ljus. Är så glad över landet som maken gjorde klart utanför köket idag.




4 kommentarer:

  1. Ååh vilka fina ljus, visst är det typiskt då att man inte köpte fler :)
    Önskar dig en trevlig helg, kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åhh så vackre de va!
    Ja jag blir också irriterad över de som bara brinner i mitten. Har mest
    värmeljus bara för det el blockljusen mest som fint.

    Du har breddat bloggen sen jag. Hmm försökte jag också med förut men
    de blev inge bra. Nå tips på hur du gjorde?

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Ja en del blockljus håller inte måttet alls..
    Dessa var verkligen fina.. Kanske skulle skicka bud med min mamma som snart skall dit.. De har doftljus i glasburk med som doftar lagom mycket och brinner länge, ett par sådana skall hon definitivt få köpa hem till mig..

    Ha en fin natt och en härlig lördag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. vilka fina ljus, kanske man ska till ullared för att köpa dom ;)

    SvaraRadera