onsdag 10 oktober 2012

Cyklamen i vitt



Det gick inte länge med att försöka hålla liv i Mårbacka pellisarna inne. De som står i vårat sovrum, söderläge, svalt och soligt är superfina och blommar för fullt. Men de andra trivdes inte så bra så de fick gå till vintervila. 

Något nytt behövdes och det fick bli vita cyklamen i köket. Nu brukar inte cyklamen trivas hos oss heller då vi troligen har för varmt inne och element under varje fönster, men jag kunde inte motstå dessa stora fina. 
Vi får se hur länge de står annars får jag hitta på något nytt. Vore bra om jag slapp köpa nya innan jullökarna ska fram om 1½ månad. 








Igår var vi med på jakt. Vi mös och eldade i jaktstugan och där blev vi mååååånga timmar. 
De sköt en oxe på fm och sen blev det ett långt pass även på em. Sen vidare mot slakteri och hemma igen sent på kvällen. Alla tre var så trötta att vi verkligen somnade direkt. 

Får se om vi följer med en dag till. Är ju så mysigt att vara i jaktstugan och framförallt vara ute och elda, göra mat i murrikkan och bara andas in frisk höstluft. 


4 kommentarer:

  1. Cyklamen är riktigt fina, speciellt de vita. Men som du säger så kan de vara lite knepiga att hålla vid liv:) Lycka till!!

    Ha en fortsatt fin onsdag,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Bara så himla fint med cyklamen helst vita .Vad skoj att vara på jakt.Ha en mysig kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Gillar också cyklamen, men oftast trivs de bäst ute hos mig;) Mina pellisar kapade jag väldsamt för en månad sen redan… Men de skjuter gröna skott redan så nu får jag hålla efter dem i vinter och hoppas att det finns liv kvar i dem till våren, ha ha ha…
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. underbara clara skrev på sin blogg att man ska lägga en isbit i jorden lite då och då så mår de bra :)

    SvaraRadera