onsdag 17 oktober 2012

Ljuskyrka i vit skrud



Lite nytt i fönstret
Denna fina men framförallt STORA kyrka hittade jag och Tyra när vi var på en liten shoppingresa häromdagen. Den tog vi direkt, man måste roffa åt sig då det var sista de hade. 

Jag bara ä l s k a r denna sorts ljuskällor som man tänder på kvällarna. Den fick plats i köksfönstret då jag har kommit på att jag spenderar min mesta tid just i köket. 
Kyrkor är så mysiga och jag längtar tills vi får plocka fram julkyrkan och spela den i jul. 



Igår styrde vi kosan mot ikea och fyllde på ljusförrådet också. Det var verkligen på tiden. 
Och denna gång blev det nästan bara ljus, en ny matservis också. En vanlig vit servis till vardags var verkligen något välbehövligt här hemma. 
Tänk vad så lite kan förändra så mycket. Ikea har verkligen så bra priser på porslin, rikiga fynd höll jag på att säga, men då får jag väl min pappa på mig;)
Enligt min pappa kan du inte "tjäna" på något när du köper en sak. Du förlorar pengar oavsett hur du gör. Jag lovar er, han kan verkligen vrida på allt. Jag brukar ju säga att man kan fynda och verkligen göra bra affärer. Ja, bra affärer är kanske något han kan hålla med om (men tveksamt) om man kan fynda. 
Just därför är det så roligt att berätta för just min pappa att jag och min mamma har fyndat, tjänat på något eller gjort en väldigt bra affär. 
Hihihi !!!
Men trots det så är min mamma & pappa de allra bästa och finaste









5 kommentarer:

  1. Så snygg ljuslykta, jag gillar med denna sortens ljuskällor, så mysigt..

    Ha en fin kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Så fin!
    Hahah ja ibland blir man "uppläxad" av vissa saker man säger, men nog älskar man dom ändå:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart ljushus! Älskar ljuslyktor och hus i alla dess former. Det här med jul kan verkligen trigga igång en och shoppingnerven kan nästan löpa amok, hi hi.
    Kan absolut rekommendera isabellas, jag superdiggar den tidningen, det är liksom lite av allt. Trädgård, pyssel, mat och inredning. Det härnumret var jättemysigt och jag gillade kottreportaget så:)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt vacker hus lykta! Wow! Kan tänka mej att den lyser riktigt fint en mörk kväll. Ha det gott! Kram Marina

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag liiite kär i den där. Vart hittade du den och hur mycket kostade den? :D

    SvaraRadera