fredag 12 oktober 2012

Xmas notebook



Japp, nu har julplaneringarna startat på allvar och vad är då bättre än en notebook. 
Här skriver jag ner ALLT som har med julen att göra. 
Från pyssel till mat och recept. 






Vet ni, jag har redan kokat en flaska glögg. Det är min pappas grundrecept jag har använt mig av och smaksatt med egna kryddor. Den är så otroligt god och vi brukar ta oss en liten kopp på kvällarna. 

Blåbärsglögg


Detta recept kan jag inte bjuda er på tyvärr, det ligger med mina få recept som är hemliga.
Ni kommer väl ihåg, man får vara egoistisk ibland och ha några hemligheter.

Nä, nu ska jag fortsätta med julplaneringarna och just nu är det inläggningar som står på schemat, snaps och sill ska planeras. 
Sen väntar fredagsmys när maken kommer hem från skogen!




4 kommentarer:

  1. Hej här är planeringen också i gång. Har lite julklappar handlade, ska komplettera sen bara.
    Har klickat hem nytt till fönstrena och lite annat.
    Igår blev de två minigranar ute i krukorna ist för de fula bollkryssen.
    Har även börjat kolla efter granen att ha inne.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hi hi vad det är många i bloggvärlden som är julfantaster. Jag är nog ingen superfantast själv mer än att jag tycker att det är mysigt såklart kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Här är det julpyssel i massor....
    Jul här hemma får vänta tills julmarknaderna är över.
    Ha de toppen.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  4. Söt bok du har för julplanering, passar ju perfekt till det. Jag är så dålig med det, helt plötsligt är det bara jul och jag stressar som en tok :-)) så i år ska jag försöka börja lite tidigare inköpen av julklapparna. Ha en fin helg!
    Kram Paula

    SvaraRadera