fredag 30 november 2012

Hög Vacker & ståtlig


... just det, amaryllisen.
Amaryllisen tillhör min favorit bland julblommor och väldigt snäll mot de som är allergiska. 
Då kanske ni kan förstå att det finns flera amaryllisar hemma hos oss nu. 


Denna skönhet köpte jag på Mobackes amaryllisutställning. 
Ni missar väl inte den, pågår lääänge till. 

Nu är det Fredag igen men vi gjorde helg redan igår morse då maken gick av jouren. 
Det är så mysigt att sitta allihopa och äta långfrukost. 

Idag ska jag leverera en massa julgodis till Ismyra julmarknad igen.
ÖPPET 11-16 lördag & söndag

Ha en härlig fredag alla

5 kommentarer:

  1. Åh så fin, just en sån rosa vill jag ha, måste ut och leta!

    Önskar dig och din familj en riktigt fin helg!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, amaryllis är underbart!
    Ha en härlig fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ååååååå vilken underbar färg , vill oxå ha ;)

    Amaryllis är härliga och blommar länge ;)

    Kram Magdalena

    SvaraRadera
  4. Men oj, vilken vacker Amaryllis!!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  5. Ståtlig amaryllis verkligen! Det måste jag införskaffa ju:-)
    Lycka till på Julmarknaden i helgen och ha en jättefin advent!
    Kram Anna

    SvaraRadera