torsdag 15 november 2012

Mattor & kuddar i fabriken



Torsdagstema i Fabriken är 
Textilier - mattor/kuddar


Kuddar har vi massor av och de byts ut efter årstid. 
I vardagsrummet är det vitt med inslag av naturen nu och därav ekorre kuddarna. 

 Ekorrekuddar Jysk & vita med volang H&M



I köket har vi kuddar i kökssoffan och där är det linne, grått & brunt som gäller nu i vinter. 
I botten ligger en quilt som gör det varmare om rumpan

 Linnekuddar sydda av mig & runda Rusta
Quilten är Miljögården och köpt hos Madame Nyberg



Mattor är det dessvärre med hos oss. Eftersom vi har parkettgolv på nästan hela nedervåningen så blir det väldigt halt med mattor. Vi har provat med halkskydd under men de älskar våra fyrbenta rackare att gräva fram och leka med, stört omöjligt. 
Fast egentligen gör det väl ingenting, jag är ju ingen mattmänniska heller. 
Det vi har nu vintertid är några fällar på golvet. Dessa är inte hala och så ljuvliga att sätta ner fötterna på. Kan verkligen rekommendera dessa nedanför sängen, tänk dig att sätta ner fötterna i varma och mjuka fällar det första du gör på morgonen.

Fäll Ikea (finns även billigare och tunnare variant som är en matta med halkskydd under där)
Här ser ni skänken som jag nyligen målat också, nu fattas bara fina knoppar. 

Kika gärna in på Fabriken för mer inspiration av textilier. 


4 kommentarer:

  1. Superfina kuddar! Du har det så mysigt och fint :)

    Ha en härlig dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Hej älskar kuddar o den med ekorren är ju såå söt!

    Ja jag har en fäll på min kökssoffa i vardagsrummet. Både fint o varmt om rumpan. Annars är jag ingen mattmänniska heller. Har ju två hundar o de får inte ligga still då o så blir de hemskt smutsiga. Har en stor vit underbordet i vardagsrummet. Snyggt men opraktiskt. De har gått på ena hörnet på den o nu är den inte så vit där längre. Har ju även ett getskinn på golvet i vårat sovrum, de gillas av mig.

    Va fin skänk du har målat, kommer bli toppen med nå snygga knoppar också.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Kudden från Jysk har jag också slagit till på :)


    Kram/M

    SvaraRadera
  4. Åh fårskinn är så fint:)
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera