onsdag 28 november 2012

Renar och kabelstickad kofta



Jag skickade ut maken på granjakt häromdagen då jag kände att det fattades en i vardagsrummet . Ville ha en liten större intill växthuset och han kom hem med en perfekt. Glasburken gömde jag i en påse denna gång. 
Gillar verkligen dessa renpåsar med kortsidor som liknar en kabelstickad kofta.  De finns även i små askar. 


Påse & ask med ren från Åhlens. 
Skridsko från Blomsterlandet. 

Nu har vi BARA fem minigranar inne:)
Jag har hellre dessa än blommor till jul faktiskt. Det är lite svårt med just julblommor här hemma då det finns allergi. Hyacinterna får jag ställa ut när de börjar dofta så starkt och julstjärnorna verkar inte trivas hos oss. Men amaryllisarna får mer än gärna flytta in hos oss. 

Idag består stora delar av dagen till bakning. Allt mitt julgodis tog slut på förra helgens julmarknad i Ismyra och nu bakas det ännu mer till helgens marknad. Tror att det får bli två smaker på macarons faktiskt när jag ändå håller på. 

Jaja, dags att baka nu. 


8 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Dessa enkla små granar är bara sååå fina :)

    Vad fint med renen! :)

    Ha en bra dag!

    Kram Verra

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint med minigranar! Vi har bara en hittills, men det kommer med största sannolikhet att bli fler. Läckert med renpåsen! Har inte varit på stan och kikat på länge, blir kanske en tur till helgen. Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Asken med renen var ju jättefin!! Den ska jag kolla på nästa gång jag besöker Åhlens :)

    Kram/M

    SvaraRadera
  4. Haha härligt! Jadu jag vet faktiskt inte, när man tänker på det så är det ju lite underligt att det faktiskt är så, att man automatiskt tänker på rött när man hör ordet jul?! Jag gör det!

    Men jag tror det är lite på vilket vis man är uppväxt också, i min familj så har det alltid varit mycket rött, tomtar och lull lull genom åren, sedan barnsben och det är väl det man minns och relaterar till jul.

    Ja stakar har jag lite, lite svårt för också. Dock såg jag att det fanns riktigt snygga svarta här i lilla byn i en mindre bygghandel. Men jag vet inte riktigt, trivs bra med mina stjärnor.

    Ädelgran, barrar dom mycket?

    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Håller med dig! Granar är finast! Har också fem inne nu, man blir ju beroende av dessa vackra små minigranar!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Härligt med dessa små söta minigranar ! Älskar dom !! Har inte själv hunnit få in ngn än får nog ge mej ut på granjakt idag :);)
    Lotta

    SvaraRadera
  7. Vad härligt mysigt och juligt det ser ut! Så långt som till minigran har jag inte kommit än. Hmmm, kanske ska bege mig ut i skogen ändå? :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Själv har jag snart en hel skog här inne ;)
    Älskar små minigranar och har en i varje rum, t.o.m på badrummet :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera