tisdag 25 december 2012

Dagen efter




Vilken härlig julafton vi hade igår. 
Stora flingor föll ner och -5 grader, perfekt. 
Förra året låg vi i poolen och drömde om allt vad julmat hette. 40 grader i Bolivia hade vi då och en ruskig hemlängtan. Men då fanns inte en snöflinga i Sverige. 

Vi åkte iväg en sväng på morgonen och sen firade vi alla här hemma hos oss. 
Vi åt gott, sen kom Tomten med lite paket. Men jag har svårt att tro att det stämmer med hur mycket paket man får beroende på hur snäll man har varit:) Man såg inte Tyra bakom hennes hög och hon fick hu mycket som helst. En lycklig tjej. 

Vi hade en pakettävling bland oss vuxna och gissa om det blev slagsmål mellan vissa saker. När tiden var ute var då jag supernöjd. Prenumeration på valfri tidning, nu är det bara att välja. Sen fick jag även en ice cream maker till min Kitchen Aid. Lycka!

Efterrätten hade jag gjort och det blev tre små rätter



Saffranspäron med glass
Vaniljpannacotta med granatäppelkärnor
Ris a lá malta med saftsås

Idag blir det en förmiddag ute i snön. Tyra ska prova sina julisar. 
På eftermiddagen byter vi och storebror barn någon timme och vi åker på BIO med brorsbarnen, 
Sunes i Grekland - all inclusive. 

Ha en fortsatt härlig Jul alla







5 kommentarer:

  1. God fortsättning fina du!!
    Kanske kommer och firar jul hos dig nästa år, du gör ju så mycket gott människa! =))
    Här blev det oxå många klappar till barnen, nästan fööör många, men de har ju sina far & morföräldrar som skämmer bort dem ;)

    Vilka perfekta klappar du fick då, super! Om jag ens hade en Kitchen aid, önskas högt!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ha en fin fortsättning.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Mysig blogg, titta gärna in hos mig om du vill (lite dålig uppdaterad nu över jul bara...)

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  4. God fortsättning till er ;) kommer så väl ihåg förra julen, som du längtade ;)) men det var ju allt värt att hoppa en jul ;))
    Kram kram susanne

    SvaraRadera