torsdag 3 januari 2013

Brud i vitt



Äntligen har jag fått in lite nya blommor här hemma. 
Det känns lite som en mellan period nu när det gäller blommor. Svårt att veta vad man ska ha i fönstret då det inte alls dröjer länge förrän fönsterbrädorna är fulla med drivhus och frön som ska gro. Eller alla pelargoner som ska väckas till liv igen snart. 

Det fick bli dessa underbara orkidéer i vintervitt. 
Kan man annat än älska denna blomma.



Nu börjar en tid då vi får ha de underbara små lökarna som blommar. 
Kungsängslilja är min favorit tror jag. Så fina klockor som hänger nickandes ner på sin sköra stjälk.

Snart väntar självplock av tulpaner på Mobackes också, jag gillar när man får ta med löken hem och sätta den i lite grus. De står mycket längre då och sen kan man ju spara löken om man vill det. Hittade en så fin färg  där förra året och jag hoppas att den finns med i år också.


Men nu behöver jag er hjälp
- kan någon tipsa mig om hur man gör en enkel och fin header till sin blogg utan att det ska behöva ta en hel dag eller att man behöver ladda hem en massa olika program. Nästan alla har ju såna och byter bilder hela tiden så jag vet att ni sitter på kunskapen. 









4 kommentarer:

  1. Vackra vackra blomma!! :) Kommer själv ihåg när jag gick min utbildning och började varje morgon med att plocka ner en drös tulpaner innan tillverkning av dagens buketter!!! Lyxigt och ett fint minne av att just Max kom till under den tiden! :))

    Är också förvånad för Ikeas framsteg av ngt. så snyggt!! ;)

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  2. Mycket vackra blommor - tyvärr så brukar jag ha svårt att hålla dem vid liv... Förutom en som jag ställde upp i sovrummet då den blommat klart, lät den i stort sett bara vara - och så vips så hade en ny stängel växt upp och nya knoppar bildats!!

    Jag brukar använda mig av PICASA när jag gör collage. Enkelt och snabbt. Lägg in de bilder du vill ha med - skapa ett album - och därefter kan du göra ett collage - och lägga på text. Lycka till!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Önskar jag hade dina gröna fingrar, men pelargonerna har jag faktiskt lyckats med de senaste åren. Men orkidéer- not so much :/
    Jag använder mig utav Photoscape (går att ladda hem gratis på nätet) när jag gör bilderna till mina inlägg och även headern jag har idag. Välja bild/er man vill ha, lägga på/under text och klart. Typ som Jenny skriver.
    Hoppas du lyckas!
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  4. Använder mig också av Photoscape som Helena, och gillar det programmet. Lätt att förstå och det är på svenska.
    Lycka till!

    SvaraRadera