tisdag 15 januari 2013

Tulpanens dag




Vad passar bättre denna dag än att visa mina tulpaner här hemma just nu. 
De flesta har löken kvar. Det bästa är självplock, då man får ta med löken också. 
De står längst då och är mycket finare tycker jag. 


Dock hade jag väldigt svårt att välja färger denna gång. Efter julen kändes det ändå som att jag ville ta in lite färg, inte bara vitt. Den härliga rostoranga kunde jag inte motstå och vissa av dem hade tre knoppar på varje stjälk.

Nu har vi tulpaner överallt här hemma, både med lök och i vatten.
Smala vaser eller flaskor med bara en stjälk i är superfint, sen är det så praktiskt då man kan sprida ut en hel bukett i hela huset istället för att ha hela på ett ställe.
Det måste vara ett budgettips va:))


3 kommentarer:

  1. Just den orangea var otroligt fin, har aldrig sett just den färgen innan, och så vackert med lökarna! Blir lite impad av dig, som är så duktig på det här med blommor, måste lära mig mer =))

    Ha en fin dag vännen,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. Tänk att jag missat att det var tulpanens dag, jag som älskar tulpaner! Apropå boken "50 nyanser".. så släppte jag den efter att ha läst ca 50 sidor...den hade inte fångat mig...men man kanske ska ge den en chans till alltså? Hur långt har du kommit?
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. I love Tulips........ you shot beautiful pictures!
    Christine

    SvaraRadera