fredag 22 mars 2013

Bardumsdetaljer


Vad är det vi brukar säga...
Äntligen F R E D A G!!!

Idag blir vår lilla tjej 2½ år. Eller lilla och lilla, hon växer så det knakar och vi brukar väl säga att hon är en liten dam. Våran Prussiluskan!
Tänk så tiden spinger iväg och jag skulle verkligen vilja stoppa tiden ibland. Hinna med allt och framförallt memorera det som händer, nu när allt händer på en gång. Kameran är verkligen bästa vännen nu och jag försöker verkligen ha den med vid olika tillfällen. 
Men ni känner väl igen...
...det måste jag komma ihåg att skriva ner

Idag tänkte jag visa några detaljbilder på vårt badrum nere. Vi gjorde om det när vi flyttade hit.... få se nu... kan det vara ca 9år sedan? Pinsamt, jag kommer inte ens ihåg när vi flyttade hit till huset, vet inte hur jag ska tänka för att komma på det heller. Men ungefär iaf (kanske ska fråga maken som brukar ha koll på sånt). 



Nu skulle det vara dags att göra om badrummet uppe också. Där har vi duschen, men jag vet inte riktigt hur jag vill ha det. Nytt klinkers, tvättställ, toalett och möbler ska det vara iaf. 
Får fundera vidare på det. 

Annars är det mesta gjort här hemma. köket gjorde vi om för något år sedan. Då slog vi upp en bärande vägg och rev ut ALLT. Det är något vi inte ångrar. 
Öppen planlösning är det absolut skönaste man kan ha tycker vi. 

Har ni några renoveringsplaner på G ?

7 kommentarer:

  1. Hej och hopp !

    Visst vill man stoppa tiden. Den går alldeles för fort och andra sidan så är det ju kul följa deras utveckling.
    Men det gäller att Njuta eller hur ?

    Fina bilder !

    Önskar dig en fin helg ! Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Renovering ja...vi håller på med en tvättstuga i källaren.
    Härligt när den blir klar!

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilltjejen!
    Inga renoveringsplaner här inte - nu längtar jag till att pyssla ute i trädgården istället:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  4. Bara jag som tassar runt och önskar en trevlig helg!! Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Grattis till lilla damen ;)

    Mysigt ni har det!
    Ja åren går så fort så man hinner inte med.

    Ha en riktigt mysig helg!

    Kram verra

    SvaraRadera
  6. Förra året gjorde vi om fasaden på huset! Jättesnyggt -och helt! Det är bara det att nu ser ju alla detaljer hemska ut,det syns ju mer nu när det andra är så snyggt.... så det blir till att måla runt fönster, fönsterbleck, under balkongen, fixa nytt räcke och golv på altanen där vi var tvungna att ta bort för att byggkillarna skulle komma åt... Puh! /Susanne

    SvaraRadera
  7. Just nu har vi inga större renoveringsplaner, känns som om vi inte gjort annat än renoerat sen vi flyttade hit för 13 år sen, usch ja vad tiden går...barnen var ju små nyss så visst vill man stanna tiden. 2½ årsåldern är ju verklige en underbar ålder! Dom är ännu lite "bebisaktiga" men ändå resonerbara om man får säga så...=) Så njut men det tror jag verkligen att du gör!

    SvaraRadera