torsdag 21 mars 2013

De tre P:na


Ja, det är Fabrikens torsdagstema denna vecka
Påsk Pyssel & Pynt
Lite mera påsk finns det faktiskt hos oss, jag har slagit på stort i år. 
Några ägg i en liten skål står på fönsterbrädan i köket. Dessa är faktiskt nya för i år och de passade bra då de inte var så skrikiga färger. Lite gammaldags tycker jag nästan. 

 Nu måste vi ladda upp skafferiet med några klubbor och kolor till påskkärringarna som kommer på torsdag nästa vecka. Jag tycker inte om att ge bort pengar så där utan det blir frukt och lite godis här. Man kanske skulle köpa Kinder ägg till dem? Det var väl en bra idé, godis och leksak i ett och papper runt om. Hmm, tål att tänkas på. 

Påskägg Ica Kvantum

Kika in på Fabriken för att se mer påsk. Härlig inspiration om du vill ha det
Något riktigt påskpyssel blir det inte här hemma i år. När Tyra blir större kanske det blir. 



6 kommentarer:

  1. Jättefina ägg! Gillar att dom är lite ljusare och dova i färgerna än vad man vanligtvis hittar i affärerna. Kanske får ta en tur till Ica. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har laddat upp lite, men jag är lite orolig över om övriga familjen låter det vara i fred tills det är dags för påskhäxornas besök :)

    SvaraRadera
  3. Va?! Kommer äggen från ICA? De är ju fantastiska. Kinder låter som en bra idé. Jag ger aldrig pengar, vill de ha det?!? (lite chockad.. och förfärad) men Kinder är ju bra. Barnen kommer att bli hur lyckliga som helst.

    SvaraRadera
  4. Bara så söta påskägg.Underbara färger.Ha en härlig torsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. åhh så fina ägg, köpta i år på Ica?
    Vi har inte dessa iaf :(

    Jättefina i skålen, gillar också när det är lagom med
    pynt framme

    Kram Camilla

    ps bakat dina nutella cookies idag o länkat till ditt recept

    SvaraRadera
  6. De var fina! Har inte jag sett på Ica, var det Maxi eller annan Icabutik?
    Undra om det kommer några påsk-kärringar och gubbar till oss, bäst att köpa lite godis om ifall att.

    Kramis =))

    SvaraRadera