tisdag 19 mars 2013

Herbs - en vårig känsla i köket



Nu gör man verkligen allt för att känna vår (här snöar det idag). När jag läste i tidningen om att vårfloden blir stor i år kände jag direkt glädje. Inte över att vårfloden blir stor utan att våren är på intågande på riktigt. Tänk när isen är helt borta på sjö och älv. 

För att krydda till det lite extra så har ju jag färska kryddor i köket. Nu är Rosmarinen så stor vid spisen att jag var tvungen att frisera den lite. Den skjuter iväg direkt och det är perfekt att snagga dem och frysa in till matlagningen och bakningen. 





Rosmarin är perfekt att krydda grillköttet med samt i bröd. Eller varför inte lägga en stor kvist på grillen för en härlig arom. 
Åhh, nu blev jag grillsugen:)

Vet ni, det finns några enstaka människor utanför min familj som jag verkligen mår bra av, alltså mår så där riktigt bra av. Det finns en speciell person som alltid får mig att känna mig bra som jag är och de gånger man behöver pepp, tips och råd, nog sjutton är det av henne det kommer. Framförallt verkar hon helärlig, vilket är sååå uppskattat. Hon bjuder verkligen på sig själv och det hon skriver och visar gör mig så glad. Hon strävar och har inte alltid det så lätt men nog sjutton ser hon så där fräsch ut iaf. Ni vet en sån som man blir avis på när dom har en "ful dag" och ändå ser strålande ut. En person jag önskar att jag bodde närmare många gånger då man känner igen sig i så mycket och säkerligen skulle ha jättetrevligt med. Det är enligt mig en HÄRLIG tjej.
Vet ni, kika in hos den härliga tjejen ni med HÄR


Kram Teres




6 kommentarer:

  1. Åh grill hade ju inte vart fel! Nu gjorde du mig grillsugen också...
    Jag älskar verkligen rosmarin! Mums.

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja Rosmarin är en riktigt härlig krydda! Det är så härligt att dra lite med fingrarna i den och känna den härliga doften!
    Ja utan riktiga vänner skulle man inte klara sig långt!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Haha, du är ju för söööt!! Det var det finaste någon sagt om mig tror jag, alldeles rörd och generad på samma gång blev jag. Måste ju flabba (skratta, om du inte förstår ;) lite med, åt att jag ändå hade självförtroende att känna mig träffad när jag klickade på länken ;D
    Jo jag har ju följt dig sedan tiden innan Tyra kom, och har trivts så bra här hos dig, du delar ju med dig av så mycket härligt! Du har ju berört mig mycket i och med Tyra och den biten med, du är en stark men samtidigt känslig människa, vilket jag tycker om. Kul att ha en vän bakom en annan skärm som man kan "umgås" med på ett smidigt sätt ;) Man kan dela med sig, och ta av de bitar som intresserar, och inspirerar =))
    Ja tänk om man hade bott närmare varann, så mycket gofika jag hade kunnat trycka i mig då haha!

    Största kramen till dig min fina cybervän!
    Catta

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med den här bloggvärlden och alla likasinnade man har turen att få lära känna. Och även om man inte alltid kan träffas IRL så kan bloggkontakten betyda så mycket.

    Härligt att din rosmarin växer så. Tycker mina kryddväxter växer så dåligt på vinterhalvåret. Har du den i ett fönster, får den mycket ljus?

    Ha en underbar dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jo, visst längtar man till våren. Rejält!

    Härligt med färska kryddor.

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Vad härligt! Med herbs och framförallt hyllningen till Catta! För visst är hon för härlig?? En sån där genomgo, trevlig och (H)ÄRLIG tjej!
    Tänk om fler kunde vara som hon!
    KRAM till dig! Judita

    SvaraRadera