torsdag 14 mars 2013

Min bloggplats i Fabriken



Tordagstemat i fabriken är
Min bloggplats

Eftersom vi ska till och renovera det blivande kontoret i vår utbyggnad så har jag en tillfällig bloggplats nu. Kontoret ska bli få nya tapeter och sen har vi rivit ut en platsbyggd garderob, där vi sen ska bygga ett skrivbord med hyllor ovanför. Perfekt att få in skrivbordet i en vrå och sen kunna utnyttja hela rummet till annat.

Nu sitter jag i vardagsrummet och bloggar.
Längst in i hörnet där myser jag ner mig och njuter med en kopp kaffe. Oftast på morgonen när Tyra äter välling, under lunch när hon sover middag eller på kvällen när hon har somnat.









Vi hade länge trott att vi inte skulle behöva ett kontor här hemma MEN vi fick bita i det sura äpplet och inse att vi hade fel. Det blir mycket papper som samlas och pärmar till det ena och det andra. Sen har ju jag två stora klädställningar med Me&i kläder som jag har uppe när jag inte är ute på visning.
Vi måste ha ett kontor helt enkelt och det helst nyss.

Eftersom vi har en utbyggnad på lite över 20 kvadrat (två rum varav det ena är tvättstuga) så blir det perfekt där. Även utgång till trädgården från det rummet.
Ovanför skrivbordet ska vi bygga hyllor där man kan gömma pärmar, papper mm med tyg framför.
Det ska bli enkelt och så lite möbler som möjligt eftersom Tyra ska få ha ett hörn till två lekbackar (som numera står i köket) eftersom hon har sitt rum på övervåningen. Ibland kan det vara skönt med lite leksaker nere också.......... men inte i köket. En byrå eller fin skänk vill jag nog ha där.

Jaja, sluta svamla nu människa. Kommer givetvis visa er sen när vi börjar på.

Kika in på Fabriken och se fler bloggplatser.

Nu drar vi till Dalarna över dagen och besöker lite mysiga butiker. Man måste passa på när det är maken som kommer med förslaget;) Jag har hittat så underbara Vintage kläder till Tyra så jag hoppas de finns kvar.
Återkommer


4 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut där i fina hörnan, där kan jag tänka mig att knö mig ner och fika på alla goa grejer du bakar =))
    Ser fram emot att se kontoret sen, för det visar du väl!

    Skönt att det inte bara är jag som svamlar ;)
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Hittade hit via fabriken. Vilken mysig bloggplats du har :)

    Kram Frederica

    SvaraRadera
  3. Himla fint vardagsrum!
    Vi har ett kontor men använder det väldigt sällan, jag sitter alltid i soffan eller i fåtöljen när jag bloggar (som nu). Skönast och mysigast liksom. Också när barnen somnat eller är upptagna med annat.
    Ha en bra helg, kramar Helena

    SvaraRadera
  4. Mysig bloggplats :)
    Det ska bli spännande att se hur ditt kontor blir sedan, kul med projekt! :)

    Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera