tisdag 9 april 2013

Inte bara en utan två på mitt golv


Vad har hänt med kvinnan bakom skärmen? 
Ja, jag vet då inte men nu finns det två mattor här hemma och jag är så sjukt nöjd. Så ombonat det blev. 

Det började igår när jag och Tyra satte oss i bilen och åkte 10 mil till stora varuhuset. Vi skulle ha en hel del till hennes nya säng, madrasser, kudde, täcke, lakan, sänghimmel mm mm. Kom hem med det OCH två mattor samt fyra plastblommor (nu skulle jag ha svimmat). Det var nästan så jag skämdes när jag köpte plastblommor faktiskt, det är så fruktansvärt fult och skulle aldrig komma in i mitt hus. Men nu finns det fyra!!!

Ena mattan hamnade i köket mellan ena bänksidan och köksön. Den andra i hallen. Vet ni vad det värsta är.....





 ...det är en plastmatta and I love it !!!!!!!!!

Det måste ha slagit runt på mig. Mattor och plastblommor på en och samma dag:)
Plastblommorna ska stå i tvättstugan och blivande kontoret i de mindre fönstren som sitter ganska högt (bildbevis kommer). Där kan inte jag sköta levande blommor och det är så tråkigt i de fönstren. Nu blir det andra bullar för det blev faktiskt jättefint i tvättstugan nu och mer levande. Lite sol och varmt i tvättstugan gör att de är svåra att hålla vid liv och jag ska inte sticka under stolen med att jag glömmer att vattna också. 

Snorhalt blev det iaf med mattorna på golvet och vilken tur att jag även köpte två rullar halkskydd under. Nu hoppas jag att katten låter bli dem eftersom de tidigare gillar att gräva fram dem. 
Snart kanske det hänger långgardiner här hemma också;)

För er som är nya här inne så har jag lite fobi för mattor, långgardiner, dukar och plastblommor. 
Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig och det är ju det som är så kul

Tjing på er


14 kommentarer:

  1. Mattorna var ju grymt snygga!! Ganska praktiskt att de är i plast dessutom, kan man ju spola av och torka lätt, eller? Låt gå för plastblommor om bildbeviset talar sanning ;) Funderar faktiskt på nån liten till badrummet, plastblommor alltså, har ju inget fönster där.. Vill gärna se dina!

    Ha en go dag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. Hi hi....känner så igen mig = )!!! Jag har också två av de där mattorna här hemma, inköpta för någon vecka sedan och jag är såå nöjd. De blev supersnygga där hemma hos dig. Jag har vänt den vitare sidan upp, så när man tröttnar kan man ju vända igen = ).

    Ha en bra dag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Hatar också plast och har inte heller några mattor, men jag måste erkänna att mattorna var riktigt SNYGGA!! Kanske får ta en tur till stora varuhuset nu.

    Kramiz

    Mari

    SvaraRadera
  4. Jättefint blev det! Min man har också fobi för mattor, men den här måste jag nog visa honom...;-)

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  5. Det blev fint! Att kunna ändra sig tycker jag är en storhet hos en människa...

    SvaraRadera
  6. Snygga mattor det där
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Förstår att du köpte två! Ursnygga och passar perfekt där!
    Kram o ha det fint!
    Judita

    SvaraRadera
  8. Fint med mattorna! :) Har väl inte "mattfobi" men när jag räknar....har jag bara EN matta framme just nu.....men jag skulle vilja ha fler, för som du skrev tycker jag det blir mycket mer ombonat med lite mattor här och där......har dessvärre en katt som kräks på mattan i ett kör(kanske behöver avmaskas?!)....har tvättat den 2-3 ggr. senaste veckorna....orkar knappt lägga fram mattan nu......
    Ja, ibland blir man förvånad själv hur man kan ändra sin smak och köpa sånt man aldrig trodde skulle komma över ens tröskel.....men det är ju bara kul med lite förändring!:) Modigt det- att kunna ändra sig!
    Ha en fin dag!/Nettan

    SvaraRadera
  9. Härligt när man kan överraska sig själv så där :-) Mattorna är ju riktigt snygga och passar riktigt bra i ditt kök. Praktiskt också då de bara är att spola av om man spiller något.

    Ha en underbar dag!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  10. Snygg matta! Jag är väl egentlige inte emot mattor men med 2 håriga hundar så räcker det med en matta ;)
    Plastblommor har jag nere i källaren för där glömmer jag att vattna dem men jag tycker de ser helt ok ut ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Vad fint det blev. Och så fint ni bor. Alltid kul när man hittar saker som inte riktigt var tänkta.

    Var gärna med och tävla om en sångpåse från Oskar och Ellen. http://lottizdays.blogg.se/2013/april/tavling-vinn-en-sangpase-fran-oskar-och-ellen-2.html

    SvaraRadera
  12. jag börjar också komma över grejen med plastblommor. Jag måste. För de där blommorna har en tendens att bara dö. Så himla irriterande.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Härliga mattor !!!;) Å plast är praktiskt , speciellt med hund som jag har .
    Kul när det inte alltid blir som tänkt .......utan bättre ;)
    Kram Magdalena

    SvaraRadera
  14. Men hallå va snyggt de blev med de mattorna! Ja ikea kan allt. Nu vill jag med ha mattor jag som också har liite svårt för dom :)
    Jo vi kan ju ändra oss.

    Gillar även plastblommorna du har inhandlat. Jag har 1 i plast på toaletten på handfatet. Där är också mörkt o plast går ju bra o skölja av snabbt.

    Kram Camilla

    SvaraRadera