onsdag 17 april 2013

Kan inget annat än att LÄNGTA



Det är så hela kroppen skriker SOMMAR nu. 
Jag kan inte låta bli att längta samtidigt som man vill njuta av tiden nu med. Men finns det något härligare än att gå barfota på gräset eller fika på en filt ute i solen. Ja, glömde ju det absolut bästa...
...komma ner på morgonen och direkt öppna altandörren och få in den friska luften. Igår var det ju som en sommardag nästan. Hoppas på mer såna dagar nu.

Antar att vi är många nu som bara inväntar denna tid. Snart är det sommar i hela huset här hemma då Mårbacka pelargonerna blommar hejvilt och de ljusa färgerna börjar komma fram. Börjar se mer och mer hos er andra hur pastellerna växter fram och de tappra försök till att ignorera snöhögarna ute. Ignorera snö är mitt måtto just nu. 




I år satte jag faktiskt om de flesta pelargoner i P-jord från Hasselfors. Har alltid annars använd mig av Mårbacka pelargonjord. Vi får väl se om det blir någon skillnad eller om jag inte märker skillnaden. Det blev så eftersom jag hade P-jord hemma. 

Nu är det även dags för mig att sätta om tomatplantorna igen till större krukor. Både tomaterna och inomhusgurkorna (baby F1 - minigurka) börjar bli stora och är i behov av större krukor med mer jord. 


5 kommentarer:

  1. Härligt inlägg! Underbara Mårbacka! Köpte söta engelska pelargoner igår! Vad är det för gurka? inomhusgurka+ För sent att sätta nu eller? Ha en fin dag,här skiner solen o blåser lite vid vänern! Gunilla

    SvaraRadera
  2. Himla härligt inlägg !Underbart med Mårbacka pellisar.Fina bilder.Ha en skön onsdag.Kramar Rita♥

    SvaraRadera
  3. Mårbacka är underbar och jag unnade mig också en sån häromdan, dom lyser verkligen upp tillvaron!
    Längtar efter sommar har jag inte hunnit med ännu...jag är ännu inne på "längta efter våren stadiet" Våren är ju min bästa årstid och jag vill inet att den skall gå för fort, vilket troligen är risk för i år, när den nu börjar så sent. Men förstås är ju sommaren underbar den med =)

    SvaraRadera
  4. Tack för titten o tipsen! Ha en fortsatt fin kväll..Här känns det som att det blir natta snart :) Kram Gunilla

    SvaraRadera