måndag 1 april 2013

Welcome April



Ny vecka och ny månad. 
Ett steg närmare sommaren kommer vi. 
Denna månad tycker jag att de händer mycket ute i trädgården faktiskt. Oftast får vi varma dagar och i April städar vi altanen och ställer ordning. Men det vette sjutton efter tio dygns prognosen sist. Ingen vår i sikte de innan 10 Aril:(

Men vårfeelings fick då jag rejält igår iaf när jag hittade några knoppar som kommit fram i rabatten på baksidan. Det är nog de tidiga tulpanerna som vill upp. Hoppas bara att de skyndar långsamt med tanke på att vi har en halv meter snö kvar på gräsmattan.


Ni kanske kommer ihåg förra våren när jag var ute varje kväll och räknade knopparna och när jag tillslut kom upp i hundra så slutade jag. Det är en sån underbar känsla att se knopparna komma och se dem växa för varje dag som går.

I år har jag petat ner lite nya sorter också, kungsängsliljor i massor samt nya allium. Ska bli spännande att se vilka gamla som även kikar fram.

Sen är det planering i full gång på ett nytt projekt i trädgården, återkommer senare om det. Men jag kan säga att det innehåller mycket blommor och snyggaste armeringsnät;)

Nu ut i solen igen, vi har inte gjort annat de senaste två veckorna


5 kommentarer:

  1. Gld morgon !
    .Glad Påsk ville jag önska dig !
    Ön är den j inte Slut ! :)
    Härligt med våren !
    Visst kommer den ändå fast i år tarbdet längre tid !

    Ha en fin Annandag Påsk ! Kram

    SvaraRadera
  2. Ingen tvekan vi går mot bättre tider....
    Måste de bara gå så långsamt::::)
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  3. Nyfiken på trädgårdsprojektet!/Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Äntligen lite vårkänslor! Såg att mina krokusar börjar kika upp nedanför köksfönstret. Lycka!!

    Ha en fortsatt fin dag.
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Härligt vårtecken!! Här är det ungefär en meter snö på rabatterna, så jag har inte ens tänkt tanken på att leta knoppar.. Men en geting hade vi på altanen igår!! Fick faktiskt en chock när jag såg den :)

    Jo, mina föräldrar bor utanför Edsbyn i Hälsingland. Vet inte om det är i närheten av dig?

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera