onsdag 8 maj 2013

Blåloos med fjäril



Tre dagar med kanonväder = tre dagar med få minuter framför datorn.
Jag har inte alls prioriterat inomhus nu och varit väldigt disträ känner jag. Kvällarna dimper man ner i soffan fem minuter när man har vattnat klart ute och stängt dörren. Men röd dag imorgon och jag har satt tandpetare i ögonen för att hålla mig vaken lite:)

Tänkte visa vad min mamma kom med till mig häromdagen. Hon hade varit till Månses Design och shoppat lite. Två stora tekoppar fick jag till samlingen (hade två sen tidigare). Dessa STORA koppar är verkligen superhärlig att dricka te ur till frukost eller när man krupit upp i soffan. Rymmer hur mycket som helst. 





Annars samlar jag mest på Taktil kopparna med fat och med svart mönster i form av ett strå, kvist eller text mm. De är perfekt när man fikar ute och kan lägga över fatet som lock så det inte kallnar så fort (eller får kusar i).  Dessa koppar är lite trekantiga och väldigt fina. 

Må så gott där ute, imorgon väntar en heldag med marknad och kosläpp för min del


6 kommentarer:

  1. Så fina koppar!!!
    Hoppas på sol imorgon då det finns lite att styra med i trädgården :-)
    Ha en skön långhelg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig dag! :)
    Jag funderar också om man skulle gå på marknaden....
    Så fina koppar ! Riktigt fina. blått och vitt :)

    Härligt har det vart ute....jag kom precis på att jag glömde vattna mina blommer ute innan jag åkte till jobbet.
    Håll tummarna att dom klarar sig ;)

    Ha en fin fortsättning på veckan och Trevlig helg ! Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara koppar! Gillar också sådana som är lite större och ganska tunna! Marknad och kosläpp låter väl hur trevligt som helst!

    Ha en jättefin Kristihimmelfärdsdag!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  4. De där kopparna skulle jag kunna ta hand om direkt känner jag :) Älskar blåvitt porslin... Marknad och kosläpp låter härligt!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Vilka superfina koppar. Ha en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera