onsdag 15 maj 2013

En vinst som jag längtar till varje gång


Jag vann ju en prenumeration av floristernas tidning "Blomster branschen" för ett tag sen och har hunnit få några nummer. Hur mycket inspiration som helst och jag njuter när den kommer i brevlådan varje gång. Detta nummer var absolut bäst och jag har ju snöat in mig på blå och lila blommor. Hur det nu kan komma sig, jag som inte alls gillar blått egentligen. Nu har vi ju blått tema på altanen i år också. Fint är det iaf och väldigt passande till allt vitt. 

Här visas vinnaren av kategotin "outdoors plants" och är en hebe-sort Zeastar, nyhet för trädgården, altanen eller balkongen. Kompakt växtsätt och stora blommor i en unik blå färg. Den vill gärna stå i direkt sol och blommar från Juli och fram till frosten kommer. Ej vinterhärdig. 
Jag tycker att den liknar salvian och kommer få komma hem till mig iaf. 



Höns är väldigt populärt i hemmet numera samt blandade planteringar av blommor och ätbart. 




 Under trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar fick denna balkong utmärkelse som bästa balkong "1 balkong och kök". Genom sin dubbelbottnande växtkraft finner både människor och växter sin plats. Inspirerande och för en mindre investering genomförbart för alla. 




Nu blir det iväg en snabbis när butikerna öppnar, måste se mig om efter några somriga byxor. Sen ska jag njuta av en kopp kaffe och läsa tidningen igen på altanen tror jag. 

Ha en underbar onsdag alla
Vad ska ni hitta på i SOLEN?


4 kommentarer:

  1. Vilken tur du hade som vann en prenumeration.Alltid lika roligt att få inspiration till trädgården. Jag hoppas att solen lyser ännu när jag kommer hem i kväll så jag hinner vara ute och njuta lite :)

    SvaraRadera
  2. Den tidningen såg himla mysig ut! Mycket inspiration helt klart :)

    Även om du inte har Instagram kan du se via followgram... klicka på denna länk så får du se :)
    http://followgram.me/i/456303182264748250_134433

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera
  3. Härligt att vinna en prenumeration - då kommer liksom vinsten om och om igen!

    Visst är det härligt att solen skiner, trots att vindarna fortfarande är ganska så kalla...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att höra att vi kan inspirera - tack för fina ord!
    /Anna Ceder, chefredaktör Blomster-Branschen

    SvaraRadera