måndag 13 maj 2013

Något i den här stilen blir det




Detta var ju bara för snyggt och hur billigt är det inte. Vi letar en möbel till vår nya uteplats som kommer att byggas ihop med köksträdgården och som inte får något tak. Stekande sol och regndroppar ska den tåla. Fastnade direkt för denna som är gjord av lastpallar och lite vit färg. Vi ska inte ha något ryggstöd då den kommer att stå mot väggen, men en MASSA kuddar bli det. 
Ja, varför inte..... vad tror ni?


Bild från nätet - okänd

Domen från maken kom också. 
- Snyggt. Det blir bra det. 

Toppen, då är det bara att sätta igång då. 

Enda problemet just nu är att maken är på kurs tre veckor IGEN. Men så fort han kommer hem så ska denna möbel byggas och målas, det kan ni skriva upp. Fram till dess myser jag och Tyra på här hemma och längtar till helgen när sommarvärmen skulle komma - SUPERVARMT! Men först tar vi måndag och tisdag med mulet och lite regn som det visst ska bli. 
Nu blir det en tripp till trädgården för inköp av några växter. 







8 kommentarer:

  1. Jättefint! Det tycker jag absolut ni kan ha! :)

    Ja nu när värmen smäller till får väl kroppen en chock ;)

    Kram Verra

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli jättefint! Alltid roligt att ha lite trädgårdsprojekt att se fram emot.
    Ser fram emot att se det färdiga resultatet sedan!

    Ha en fin start på veckan och mys på!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ingen dum ide, ingen dum ide alls. Med massor av kuddar kommer det ju att bli hur underbart som helst.

    SvaraRadera
  4. Haha, precis det där pratade jag om med J idag, tyvärr är han inte lika sugen på pallarna som jag.. Får smygbygga jag ;)

    Ha en fin måndag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  5. Det där tror jag blir kanon :) Billigt och bra ;)


    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Åh va tufft! Alltså man kan göra så mycket skoj med dessa EU-pallar. Kul.

    Åh tack för det tokbraiga tipset om 2 sodapatroner.. har inte ens tänkt tanken. Trodde typ att det ´bara gick att "byta in dem" men nu ska jag minsann köpa en extra nästa jag kommer ihåg det.

    Må så gott.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  7. Åhhhh så snygg o häftig!!!
    Nu satte du ideér i mitt huvud, tror nog jag kommer att härmas :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Vad lustigt! Vi ska också bygga en egen utesoffa. Jag hittade inspirationen här http://www.styleroom.se/album/35177 Tyckte det blev supersnyggt! Vi ska också måla svart, men inte ha orange till. Jag gillade glasskivan på bordet.

    Ska bli spännande att se hur din blir!

    Kram Malin

    SvaraRadera