torsdag 2 maj 2013

Stilleben i lila


Denna torsdag tror jag att Fabrikens torsdagstema tolkas väldigt olika av oss alla. 
För mig är stilleben blickfånget i ett rum. Något som sticker ut och som man fäster blicken på direkt. Det kan vara ett annorlunda föremål, en färgklick, något stort mm. 

Hemma hos oss finns inte så många såna saker utan det är ganska neutralt. Det är nog i köket man finner de få hos oss. Just nu är det den nya kakburken från Arbrå Ångbageri med tre sorters kakor i. De lila tonerna är en färgklick i vårt annars vita kök. 





Nu ljuger jag om jag säger att burken innehåller en massa goda kakor....
...goda är de men tyvärr snart slut. 
Mmmm, de smälter i munnen och man kan inte låta bli dem. 

Ute blåser det massor idag, trök. Solen skiner och klarblå himmel. Får nog leta mig en plats i lä. Hade tänkt fortsätta med uteplatsen men det blir nog vila från den idag. Det fattas två växter då de inte hade kommit in på trädgården än. Men annars är jag väldigt nöjd. Ni ska få se längre fram. 
Nu ska jag kika runt lite och se hur andra tolkar just stilleben. 

1 kommentar:

  1. Jättefin burk! Jag har en blå från Arbrå som det har varit pepparkakor i :)

    Kram viktoria

    SvaraRadera