lördag 11 maj 2013

Trust - något som är väldigt svårt



Så stor citronmeliss som står i vårt köksfönster. Den fick jag när jag fyllde år och nu har den fått bytt kruka då den växer så det knakar. En betongkruka blev det. 
Ute i köksträdgården så växer det med. Blomsterfröna som jag sådde häromdagen och fick ett gammalt fönster över sig, har redan börjat komma upp. Nu börjar det verkligen att gå undan. Nu måste jag snart sätta ner de absolut sista fröna. 




Igår ägnade vi hela dagen åt att gräva ner kabel till nya gräsklipparen. Nu surrar en liten sköldpadda här och klipper gräset åt oss. Underbar investering måste jag säga. Ska bli underbart att slippa tänka på gräset och tajma in för att hinna före regnet. Vill man ha en fin matta så tar det tid att sköta den och det är tid som vi nu ska lägga på annat.

Nä, nu ska altandörren upp och så hoppas vi att de små moln som finns på himlen flyger sin kos snart och solen kikar fram hela dagen. Idag ska det rensas lite land, maskrosorna verkar kika upp direkt dom bara solen kommer. För Tyra behöver jag inte ens fundera hur dagen ser ut, studsmattan till 100%, hon älskar den. Maken skickade vi iväg på jaktmöte inför hösten (känns ju lite konstigt med tanke på att sommaren inte ens varit).

Ha en härlig lördag alla ni fina som kikar in hos mig trots att jag är lite sämre på att kommentera hos er just nu. Men jag hinner oftast läsa men kanske inte kommentera varje gång.











1 kommentar:

  1. Wow vilken lyx med självgående klippare! Här har vi mest mossa så den är rätt så underhållsfri haha ;) Får ta tag i det nåt annat år känner jag, grön och fin matta har vi iallafall ;D

    Fin betongkruka! Och du, jag blir lite stressad av all plantering du hinner med.. Jaja, tar det nästa år jag =)

    Ja du, kommentarerna haglar inte direkt från min sida heller, har fullt upp med att leva liksom =))

    Kram kram

    SvaraRadera