söndag 19 maj 2013

Water princess



Här har vi något som har vunnit över muminhuset just nu. 
VATTEN - WATER - H2O

Jag säger då det, barn och vatten, vad är det som gör det så speciellt. 
Vi har tagit fram vår lilla trädgårdsfontän och sen droppar så där härligt och lugnande. Jag tillhör dem som inte tycker att det är rogivande med radion på, jag blir istället väldigt stressad av den. Men vattnet som sipprar bredvid mig i trädgården är ljuvligt. Vi har placerat den i köksträdgården intill rabarberbusken. 


Nu saknas bara några vattenväxter som ska flyta omkring där.

Men jösses amalia. Har ni haft hetta idag med? Här trodde jag att det skulle bli åska ett tag. Tänk att vi har haft två riktiga sommardagar denna helg.
Perfekt tajmat vädergudarna.
Tack!


2 kommentarer:

  1. Ja! Visst har det varit VARMT! Man blir ju liksom lika fövånad vaje gång man sticker ut näsan och känner sommarvärmen!
    Vilken fin, porlande fontän! Synd att vi inte kan ha nåt sånt här hemma, jag blir ju så nedrans kissnödig av sånt, haha!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  2. Ja, vad är det med vatten och barn :-) Vi har en vattenpump i trädgården och den är alltid populär bland barnen och deras kompisar.

    Det är så roligt att se kort från din trädgård, du har det så otroligt fint!!!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera