fredag 14 juni 2013

När man bara säger - Ååååååå


Hej härliga Fredag!

Man ska inte sitta och surfa runt när man äntligen har bestämt sig. Nu sitter jag här och har totalt förälskat mig i dessa kuddar från Himla. Tänk er dessa godingar i den nybyggda utemöbeln i köksträdgården. Släng på en pläd eller två och så har man pricken över i. 
Vad som har hänt med mig, hon som inte klarade av blått för ett år sedan har snart halva huset i blåa saker. Men det finns ju så många olika nyanser av blått, lavendel, ljuslila mm hör också dit. 
Dessa skönheter drömmer då jag om, kanske man ska skriva på önskelistan till soffan i höst. Jag har ett superbra knep att ta till, vill ni höra....
...eftersom jag är en fryslort så brukar jag säga till maken att jag ska höja temperaturen inne eller elda några brasor i kaminen. Han som redan är varm som en kamin går eld ur huset och DÅ mina vänner passar frun på. Då måste han köpa en varm och mysig pläd åt mig så vi slipper ha varmare inne. Jag tycker faktiskt att 24-25 grader är toppen medan han föredrar 20 (då är vi ju i nordpolen). 
Så en Himla pläd i lammull (värmeisolerande fiber) kanske kommer hit i höst;)
hihi - smart va

Kuddar Himla Sunshine 100% Lin
Grå pläd Himla Josef lammull
Denimblå pläd Himla Vincent lammull
Finns att köpa hos trademax.se


Sen kan man ju inte sluta drömma om vissa utemöbler. Den vita lantliga skulle göra sig perfekt under bollpilen på framsidan och himmelsängen i konstrotting är väl bara för perfekt. Tänk att sova middag i den på gräsmattan och bara njuta av sommaren. Vilken lyx!
Nä, åter till vardagen. 
Det finns visst något till alla och man lockas bara ännu mer när det är bra priser. 


Nu är det dags att förbereda inför helgen. Imorgon väntar picknick och Järvzoo med familjen. 
Men först lite Fredagsmyyyys

Inlägg i samarbete med trademax (klicka för att komma dit)

3 kommentarer:

  1. Hehehehe... Underbart, den ska jag ta till i vinter ;) Älskar plädar och kan man spara in lite på värmen så kan nog jag fjäska till mig en också ;)

    Trevlig helg
    Therese

    SvaraRadera
  2. Mycket fint!

    Jag har haft ett rosa ostronfat också, men det har jag sålt. Det grå har jag haft länge och det säljer jag inte, för den färgen gillar jag mer och den passar till allt annat.;-) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror du och mannen har samma problem som Peppson och mig...vad det gäller värme?! Men huvudsaken är ju att det går att lösa! Och där är du nåt på spåren ;)
    Trevlig helg,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera