torsdag 13 juni 2013

Prickigt is it


Torsdagstemat i Fabriken denna vecka är 
MÖNSTER

 Jag behöver nog inte säga vad vi gillar här hemma:)
Det är prickigt som gäller iallafall när Tyra får välja och såååå gulligt till barnkalas. Tänk om det fanns så fina saker när en annan var liten och hade kalas. Då var man glad att det var sugrör i färg och inte bara vita. Nu finns så fina papperssugrör i härliga mönster. 

 Papperssugrör från Kakburken

 Muggar från Greengate

 Papperspåsar JaBaDaBaDo från Hemlängtan

 Bakformar från alla möjliga håll och kanter.

Servis och kakfat (JaBaDaBaDo)

Det här är nog bara en bråkdel av allt som är prickigt här hemma. Prickigt får mig att tänka på sommar och sol. I picknickkorgen brukar både servetter och muggar vara prickigt.

Torsdagmorgon och storhandlingen gjorde vi igår, kan inte bli bättre.
Jag tackar för tipsen jag fick igår angående kuddval till utemöbeln i köksträdgården. Jag klickade hem några igår så får vi se hur det blir. Men de kuddarna har jag kikat på ett tag så annars får de plats någon annan stans.
Kika in på Fabriken för fler mönster - det finns nog en salig blandning där idag.


10 kommentarer:

  1. Jag tycker också dessa pappersugrör är så fina, dock va de inte ett dugg populära bland barnen på kalaset. Äckligt med papperssmak i munnen sa de. Kan iof hålla med lite. Jobbigt när läppen fastnar i pappret. Då är plast bättre. Dock fulare.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Prickigt är ju bara så charmigt o somrigt som du skriver!
    Va fint det blir med väggen i trädgården, ska bli roligt att se soffan oxå!

    Ha en bra dag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Dina bilder gör mig så kalas och fikasugen så jag blir tossig, får nog baka lite, en regnig dag som denna..

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så glatt och härligt! Fint med prickigt. Mitt bästa mönster efter randigt=)

    SvaraRadera
  5. Prickigt andas sommar och det liskom bara spritter och poppar i kroppen av det. Lite 50-tals retro och mycket gladlynthet.

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren, så bra med tips från andra!
    Det är precis det jag tänker på med mina handleder, allt tryckande o lyftande för att svänga!
    Och dessa svänger man ju så lätt med en hand!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  7. Vilka kalasiga prickar ;)
    Det är ett fint mönster. Själv gillar jag nog stjärnor mest :)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. prickigt är så fint på de mesta, fast jag gillar vitt mest. Tycker jag det är så fint med starka färger

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också prickar! Idag fick jag ett par röd-vit-prickiga greengateäggkoppar från en elev i avslutningspresent. Han hade varit mycket bestämd på att det skulle vara just något prickigt! Tänk att de kan känna sin fröken så väl... ;)

    SvaraRadera
  10. Jag gillar också prickigt, och speciellt när man har barn så blir det extra kalasigt och fint!
    Förresten, va fin eran uteplats är/kommer bli, kul att följa.... :)
    Trevlig helg kram!

    SvaraRadera