onsdag 26 juni 2013

Som jag har väntat


Förstår ni att jag har väntat på detta ögonblick, då pionen som jag fick och flyttade så sent, blommar!!!
Kom även fram till att det inte alls är "Shirley temple" utan denna är svagt svagt ljusrosa. Kul med en tredje sort i trädgården. Nu har vi vita, ljus ljus rosa och cerisa. 

I bakgrunden är det våra köksfönster ni ser, vi har kök längs hela sidan. Mårbacka pelargonen där bredvid det lilla växthuset är snart uppe i taket och tyvärr blommar den så högt att de inte syns utifrån. Jag vet faktiskt inte vart jag ska göra av den nu. Big problem - i know hihi







Ja, här ser ni nya landet på framsidan. Vår annars mycket tråkiga framsida. Det blev lämpligt när vi fick en stor cementring över och ville ha lite liv just på framsidan. Nu har ju bollpilen växt till sig så mycket att vi kan sitta under den och fika. Vi måste tom kapa bort några grenar som går för lågt. Ett väldigt tacksamt och fint träd att sätta. Hur fint som helst tycker jag. 

Idag ska jag ta och plocka in några pioner i en vas. Så som jag har längtats till att kunna göra det. Tidigare har man inte velat ta in några då de varit för få. Men med denna stora buske kan jag unna mig det. Lite ljus ljus rosa på köksön kanske. 

Annars är det sista dagen för maken att jobba (jour till imorgonbitti bara). Sen drar vi iväg på lite roligheter till helgen. Nu ska vi bara mysa med varandra och njuta. 

Vi ses väl mer under dagen på Instagram hoppas jag

3 kommentarer:

  1. så fint den blommar.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Åh så fin!
    Ljuvlig färg!
    Har satt min första nu i år så jag får nog vänta på knopparna...

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Pioner är ju helt underbara. Väntar med spänning på att mina ska slå ut.

    Kram Caroline

    SvaraRadera