onsdag 17 juli 2013

Äckliga nattdjur


Förra sommaren målade vi om insidan på altanen så den blev vit istället för rött som huset är. Jag trivdes inte till 100% och jag ville ha ljusare. Kan inte med ord beskriva hur nöjd jag blev med vitt. 
Men ni vet väl hur de säger, det finns ALLTID nackdelar....

...är det någon som gillar vitt så är det fladdermöss. 
På kvällarna när vi sitter inne och har dörren öppen så flyger de på altanen och kraschar i fönsterrutorna samt skiter ner (de har blå skit nu, antagligen av bär om någon är intreserad). Inte alls så roligt så vi måste försöka hitta något så vi slipper dem. 
Kanske någon av er vet vad man kan göra?


 Hemmasydda kuddar med tyg från Ikea (finns tyvärr inte längre)

 Möbelgrupp från Björkmans möbler

 Brickbord Rusta, betongkruka från Mobackes

 Vägglampa från Trademax



Vi har även hittat några hål i de vita gardinerna som är solskydd, de fastnar väl antar jag. Först trodde jag att det var katterna men nu har vi förstått vilka det är. 

Hoppas verkligen att vi hittar något mot dem. 

2 kommentarer:

  1. Oj! Ja det lät ju inte så roligt med fladdermössen! Jag som bara har haft positiva tankar om dem! Har tyvärr inga tips att komma med. Det ser i alla fall väldigt fint ut hos er, det är väl det fladdermössen tycker också!

    kram louise

    SvaraRadera
  2. Jättefint blev det i vitt. Tråkigt med fladdermöss! Speciellt om de sprider sin "blåbärskacka" som vi brukar kalla det...

    /Kitty

    SvaraRadera