torsdag 25 juli 2013

Allt fint som vattnet ger oss


Det är svårt att sluta fota när man är på stranden. Vi har ju några mil till havet och jag är ingen saltvatten människa så vi håller oss till sjöar och älvar. Men man kan hitta mycket fint här också som denna mussla. 
Tyra blev alldeles till sig och skulle samla på dem. 


Man hittar ju så många fina pinnar och stenar, man tänker tillbaka på sin barndom och kommer ihåg allt man samlade på då och släpade med sig hem. Nu gör man allt för att förhindra detta, undrar hur mina föräldrar gjorde för de lyckades då inte:)) Jag kommer ihåg en gång vi var till Mallorca och jag hade en hel kartong snäckor med mig hem i resväskan. Ok, jag var väl bara sisådär 12år då, men ändå. 

Kan ni låta bli strandens läckerheter?

3 kommentarer:

  1. Det är ju så fint med snäckor, stenar och sånt som man hittar på stranden, jag gillar det.
    Vi bor också några mil från havet men jag längtar dit, älskar havet och det salta. Men jag får nöja mig med sjön, det har också sin charm.
    Kram
    Bara anna
    Annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Vackert! Jag drar med allt hem, stenar, snäckor, sand... Ibland blir det något av det, ibland inte.../Susanne

    SvaraRadera
  3. Ja visst kan man hitta mycket fint på stranden. Vi tog med oss hem en massa strandsand från Italien detta året och förra året följde det med hem en massa snäckor. Har pysslat lite med det, det kommer på bloggen inom kort.

    SvaraRadera