söndag 21 juli 2013

Lite annorlunda buketter eller en lite annorlunda jag


Det här med att plocka in skina gratisblommor är toppen det. Nu plockar jag in lite annorlunda varianter kanske men det bjuder jag på. 
Den utblommade pionvallmon har så otroligt vacker frökapsel och den står ju hur länge som helst. Passar utmärkt som lite högre "blomma" i buketten. 
Då gör den även nytta på två ställen,  får blomma ute och fortsätta vara fin inne. Sen är det persiljan som tagit över här hemma. Den gör sig superfin som lite lägre "blomma" i buketten. Fint krusig och klar grön nyans. 




Tillsammans med dahlia, lavendel, steppsalvia, grässtrån och pelargon bildar det en fin bukett att ha inne. Men det bästa av allt, det är helt gratis. 

Ikväll ska jag och maken ha en barnfri kväll och åka till Järvsö och titta på Diggiloo. Det ska bli så mysigt att ha lite egen tid och lyssna på härlig musik i sommarvärmen. Har hört flera som varit och tittat på gänget och det ska tydligen vara riktigt bra i år. Men med min normala otur ligger väl Charlotte Perrelli på bb och föder.... hoppas hon kniper;)



2 kommentarer:

  1. Åh fin bukett, annorlunda gillas.

    Kul med barnfritt o få mannen själv och njuta av nå kul.
    Jasså ska hon ha barn, har jag missat. Inte så att jag följer skvallerpressen men de borde jag väl ha snappat upp :)
    ha så kul

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Järvsö, det låter härligt, skulle vilja besöka stället någon gång.
    Har inte hört att Charlotte ligger på BB än så jag tror du fick se henne i går. Hjälp, vad stor hon är nu, att hon bara orkar uppträda. Vi såg det förra året, det är ju jättebra, dock tyckte jag det höll på lite väl länge faktiskt.
    //bara Anna
    Annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera