söndag 7 juli 2013

Min gigantiska Mårbacka


Nu har det snart gått för långt. Det är inte lång tid kvar innan den tar i taket och jag vet faktiskt inte vad jag gjort för speciellt i år mot för tidigare. Kanske den gillar sin nya Sturehof kruka lika mycket som mig;)
Nackdelen är att de flesta blommorna hamnar vid gardinen och upp mot taket. Men jag får väl ta det när jag inte vill klippa ner den något nu. Jag får vara lite tuffare nästa år. Men här i köket där det är norrläge brukar det inte växa så här bra annars. 

Men kul






Nu är det söndag men det gör ju inget när det är semester. Jag brukar bli ganska dagvild under sommaren och bryr mig inte så mycket faktiskt. Rätt så skönt också. Det är helg hela veckorna då

Känner ni igen er?

Idag blir det nog skuggan för hela slanten. Vilken värme som utlovas +27. Poolen ska fyllas till Tyra och parasoll upp NU. Ska göra lite iste som ska få gotta till sig riktigt också, det kommer att behövas idag. 




3 kommentarer:

  1. Ja, den var lång! Har lyckats med att spara en Mårbacka! Den är också väldigt tanig! Tror jag har glömt näringen! Ska prova att ge lite blåkorn och se om den blir lite kraftigare! Ha en fortsatt bra sommar/Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. Men jösses, har nog aldrig sett en så hög mårbacka förut, kul :)
    Gud vad jag missat här, ni har ju skaffat en liten misse till, så söööt!!
    Smulgubbar vill jag oxå ha, nu på momangen helst, men kanske blir nästa år då.. Har lite smultron och jordgubbar men skörden är lite klen ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. OMG!!!! Den största jag sett tror jag:)))
    Är totalt såld på de där krukorna jag med och sååå nöjd med de två jag har:-))
    Hoppas ni njuttit av en sköööön sommardag!
    Kram Anna

    SvaraRadera