tisdag 16 juli 2013

Poppis till mellis


Solig dag idag trots kraftig vind halva dagen. Men vi har fått mycket gjort så det kvittar. Jag har haft ork som aldrig förr idag så det gick fort att baka knäckebröd, matbröd, äppelkaka, städa, byta sängbord, handla, laga mat, läst, vattnat, piffat mm mm. 
Jag älskar dessa dagar när man hinner mycket på kort tid och samtidigt tycker att det är roligt. 

Tyras favoritmellis just nu är vattenmelon. Man måste skynda sig om man ska smaka annars blir man utan. 
Lite roligare att göra figurer av melonen tycker jag 



Just nu är det mycket vatten som gäller tydligen. Tyra älskar vattenmelon, gurka och bubbelvatten. Är väl inte så mycket mer än H2O det inte. Men bra såna varma sommardagar. 

Nu ska jag slappa i soffan och läsa bok. 

2 kommentarer:

  1. Go kvälla!!
    Hoppas du har det skönt i soffan med din bok.
    Jaaa, du det här med porslin alltså. Livsfarligt och beroendeframkallande är vad det är;-) Ja, jag är vääääldigt glad för mina ostronskålar må du tro:) Vi invigde dem här ikväll med glass o grillad banan, mmmm.
    Fiffigt att göra figurer av vattenmelonen och det är smma här, jisses va snbb hon är med att äta upp all melon, swish säger det bara;-)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Oj så fiffigt o kul att göra figurer!
    Här blir det oxå en del melon, tycker det är så gott nu på sommaren!
    Så söt hon är lilla T!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera