tisdag 2 juli 2013

STHLM i dagarna tre


Vi började med att se vårt eget torg på Skansen. Roligt!
Varmt var bara förnamnet men vi tog oss runt och såg de flesta djuren. Björnungarna var ute och badade i vattnet, busade med varandra precis där vi stod. 



Härlig utsikt över Stockholm och grönan


Lejontamarinen hade fött trillingar igen och det var bra fart på dessa. Vår egen kronprinsessa är ju fadder till dessa små som är världens sällsyntaste apor. 


Lemurerna var mysiga. De gick vi in till och en var fram och tog tag i mitt band till kameran. Sen var jag på väg att få en på axeln men då var skötaren där med vattenstrålen. 
Det är ju för söta när de sitter och "mediterar". De solar magen så fort solen kommer fram. 


Här busar de små bebisarna runt våra fötter och de var helt vilda. 


Det här med apor är så roligt. Så fort vi står och tittar på dem börjar de med saker som får de flesta att skratta. Här har ni en liten kille som...........kanske är kissnödig:))


Väldigt viktig information fanns att läsa med och det är alltid lika roligt. 


Karuseller gillar verkligen Tyra och hon tjuter verkligen. Här med pappa i elefanterna i luften 


Samma karusell åkte även Oskar Zia och fotograferades inför Sommarkrysset.

Men efter tre dagar i storstaden med gassande värme är vi helt slut nu. Vi gillar att åka dit men "borta bra men hemma bäst" helt klart. Det var ändå skönt när man började komma närmare hem, grisarna bökade i leran, kossorna på grönbete och inte alls så mycket avgaser att andas in. 
Nä, någon storstadsmänniska blir jag inte. 
Imorgon ska jag visa er vad jag shoppade. Ni som följer mig på Instagram har redan fått se lite. 
Favoritbutiken blev GRANIT. 

1 kommentar:

  1. Nog är det så att "borta bra, men hemma bäst", även om hemma är en storstad, småstad eller bara en liten ort?

    Fint att ni hade härliga dagar här, med bra väder. Det har ju fortsatt så och nu längtar jag efter regn. På torsdag, kanske?

    Kramar

    SvaraRadera