söndag 24 november 2013

Blomster till advent



Några hyacinter och en amaryllis bor hos oss nu. Det ska bli fler men till nästa helg har jag tänkt. Lite snopen blev jag allt när amaryllisen började slå ut. En RÖD!!!!!!
Jaja, det går väl det med men jag hade nog förväntat mig en vit. Hyacinterna är iaf vita. 
Några få adventssaker har fått komma fram. Renarna har stått framme några veckor samt den vita stjärnan. Nu kommer det fram lite för varje dag




Jag ska verkligen försöka dona på lite varje dag nu fram till fredag då jag har planerat att allt är klart. Sist upp kommer stjärnorna i fönstren. Jag har ju stoppat min mamma som är sååååå tidigt uppe med ljusstakarna och då kan jag ju inte vara lika. Nu är hon bara några dagar tidig, som mig då. 

Men nu tillhör jag de som hellre har det uppe lite före, för efter nyår åker allt ut. Då blickar jag mot våren, ja det är faktiskt sant, våren kommer efter nyår trots att vi får vänta på den. Gillar snön också men efter nyår kommer en ny och ljusare tid. 

Nu ska vi ha kalas för maken som fyllde år i fredags. 
Fikat ska fram

3 kommentarer:

  1. Tack för din fina krya hälsning!!
    Ja, visst är det mysigt att pynta lite var dag nu:)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. De röda amaryllisarna är oxå väldigt fina tycker jag, ska vara lite rött till jul :)
    Jag var och rotade på vinden lite i helgen och fick iallafall upp en ljusslinga i våra små granar på utsidan.
    Ska nog se till att få upp lite mer saker under veckan, inomhus med, längtar ihjäl mig! Är ju såå mysigt med stjärnor i fönstren, särsklit i barnens rum vill jag mysa till det =)

    Ha en fin måndag och veckan vännen, hoppas du mår bra!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Men ja nu kööör vi!!! :)) Ta det lite lugnt med magen bara ;)

    Klart du ska ta ett litet besök till "panes" nu!! ;)

    Kram Bettan

    SvaraRadera