onsdag 26 mars 2014

Hoho, finns det några snälla ugglor

Hej på er!

Behöver nog inte säga att vi gillar ugglor här hemma va?
Kom på mig själv häromdagen när vi städade i Tyras rum att det fanns massor med ugglor i alla dess former. 
Några ugglor ska få flytta in i lillesyskonets rum sen, Tyra ska få en omvandling i sitt rum till hösten. Hon har vuxit och behöver andra saker och då måste man ta bort lite också. 


Tavlor från Barntavlor.se

Klossar från Pumkin

 Pappersugglor som jag klippt och klistrat själv

 Ugglor i tyg har en kompis vän sytt till mig

 Vanliga vykort

Virkade ugglor som jag har virkat

Vilket härligt väder vi har denna vecka. SOL och klarblå himmel vaknar vi till varje dag. Det är väl på tiden att vi får lite finväder också så att all snö försvinner. Man blir så avis på de ner i landet, men nu är det vår även här. Läste att flera av er hade snöstorm idag, trök. Nä, här hemma bättrar vi på brännan och bygger på fräknarna nu om dagarna. 
Räknar ner gör vi också. V 38 står det i schemat och inte långt kvar nu (kan ju gå över max 2 v också). Allt är klart här hemma och bb väskan packad. Babynestet som jag har sytt (skickade fixning av bandet till min mamma då orken inte finns hos mig) är klart, fick sy ett eget eftersom jag ville ha ett större än de man köper. Svindyra att köpa också och väldigt billiga och enkla att sy själv i det tyg man vill. jag har tänkt ha det ute i sommar i tex köksträdgården där vi sitter mycket och på altanen så det blev en lite tjockare dyna. Bild finns på Insagram

Jag måste säga att det är lite konstigt att gå omkring och inte veta när det sätter igång och att man inte kan planera så mycket. Det enda jag tänker på nu är att hålla efter så gott det går här hemma så det bara är att sticka iväg när det blir. Tyra längtar nåt så otroligt efter sitt lilla syskon och pratar med det varje dag genom magen. Hon tror att det blir en pojk som ska heta ELIN!!!! 
Kan ju säga att så blir inte fallet:))





5 kommentarer:

  1. Så många fina ugglor det bor hemma hos er!!
    Tänk, är det snart redan dax!!!!
    Kommer ju ihåg när du skrev på bloggen att ni skulle ha barn.
    O för en annan känns det ju som att tiden gått jättefort!!
    Ha, ha, ska killen inte heta Elin;-)
    Lycka till nu!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. vilka fina ugglor... funderar på att sy ugglor på väska till dottern fick lite inspiration hos dig

    De där veckorna när man går och väntar de är tuffa och sen rättsom det är så är värkarna där.....

    SvaraRadera
  3. Åh så söta!
    Ja det är ju en del av charmen det där med att inte veta ler kunna planera!
    Men man märker det väl o oftast har man god tid på sig, jag hade värkar som kändes läänge innan det va dags att föda!

    Ha en fin fredag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Många fina ugglor
    Ha en fortsatt fin lördagskväll
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Härligt när namn idéerna flödar! Kanske är det så att hon blivit storasyster nu??
    Vilken fin köksträdgård ni har, riktigt inspirerande!
    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera